Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dział: Świece, Sondy - Nowatorskie świece NGK w Lamborgini

Redakcja
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe
Patronat: NGK Spark Plug Europe. NGK Spark Plug Europe dostarcza świece zapłonowe z funkcją czujnika do Lamborghini. Na 82-iej Międzynarodowej Wystawie w Genewie firma Lamborghini zaprezentowała prototyp Aventadora J, wersję ‘roadster’ Aventadora, którego firma wprowadziła na rynek w ubiegłym roku. W obu modelach zainstalowane są świece zapłonowe NGK Spark Plug Europe z funkcją czujnika, wspierającego system wykrywania stuków silnika.
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe

Dział: Świece, Sondy
Patronat: NGK Spark Plug Europe

Zarówno Aventador, jak i zaprezentowany w Genewie prototyp Aventadora J odznaczają się wyjątkowo mocnym silnikiem: pod ich maską kryje się 6,5-litrowy V12, zdolny rozpędzić te auta do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy. Jednak pomimo iż silnik nowego Aventadora jest nawet o 8% mocniejszy od poprzednika, samochód ten spala o 20% mniej paliwa.

Świeca zapłonowa NGK LMAR9AP8J zainstalowana w obu silnikach  została wyprodukowana specjalnie pod potrzeby Aventadora i zaprojektowana tak, aby utrzymywać konsumpcję paliwa na możliwie niskim poziomie, zapewniając jednocześnie jak najlepsze działanie silnika. Ma dwie elektrody masy oraz elektrodę środkową z przyspawanym laserowo platynowym pierścieniem. Zastosowanie materiałów szlachetnych zapewnia odporność

Fot: NGK
Fot: NGK

elektrody na działanie gorącego gazu i erozję iskry nawet pod dużym obciążeniem oraz w warunkach ekstremalnych temperatur i ciśnienia.

Ponadto świeca ta ma długi, 26,5-milimetrowy rdzeń M10 z 14-milimetrowym sześciokątem. Tak cienki kształt umożliwia pozostawienie większej przestrzeni na przewody chłodzące w głowicy silnika, doskonaląc w ten sposób chłodzenie tej strefy.
Na czele zalet znajduje się jednak cecha, która czyni świecę LMAR9AP8J absolutnie wyjątkową dla tego silnika: działa ona jako czujnik wykrywania stuków silnika. Elektroda środkowa jest połączona z niezależną jednostką kontrolną, która mierzy przepływ ładunków elektrycznych między elektrodami. Prąd ten jest proporcjonalny do ciśnienia w komorze spalania. Specjalna analiza umożliwia wykrycie wczesnych sygnałów wypadającego zapłonu oraz spalania stukowego, umożliwiając systemowi zarządzania silnikiem dostosowanie ustawień odpowiednio do sytuacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty