Dział: Świece, Sondy
Patronat: NGK Spark Plug Europe
Model N20 jest o 20 kg lżejszy niż N52 dzięki obecności dwóch cylindrów i użyciu aluminium w bloku oraz głowicy silnika. Mniejsza waga znacznie przyczynia się do redukcji spalania. Natomiast dużą moc zapewniają 2-litrowe silniki dostępne w wersjach z 135 kW (184 kM) do 180 kW (245 kM) – N20 pracuje ze zmienną fazą rozrządu, turbo doładowaniem Twin-Scroll oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa w technologii HPI (High-Precision-Injection).
Przed świecą zapłonową przeznaczoną do tego silnika stoi poważne wyzwanie: zagwarantowanie niezawodności zapłonu przy maksymalnym ciśnieniu wtrysku aż 200
barów. Aby sprostać temu firma NGK wyprodukowała świecę zapłonową SILZKBR8C8S. Jej cechą charakterystyczną jest wąski i długi rdzeń M12, dzięki któremu elektrody świecy sięgają daleko w głąb komory spalania.
Z kolei elektroda środkowa ma przyspawany laserowo irydowy wierzchołek o średnicy zaledwie 0,7 mm. Dzięki temu potrzebuje ona niskiego napięcia zapłonowego, a jednocześnie zapewnia ciągłą obecność potrzebnej ilości mieszanki powietrzno-paliwowej w pobliżu iskry. Specjalny kształt świecy przyczynia się ponadto do optymalnego rozprzestrzeniania się frontu płomienia w komorze spalania.
Specyfiką świecy SILZKBR8C8S jest także platynowa płytka przyspawana do elektrody masy.
Iryd i platyna są materiałami o wyjątkowej trwałości, wskutek czego odległość między elektrodami pozostaje niezmieniona przez cały okres użytkowania świecy.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?