Dział: SKF news - Prawidłowy montaż pompy wody

Redakcja
Patronat działu: SKF
Patronat działu: SKF
Patronat: SKF. Dziś radzimy, jak uniknąć kłopotów, jakie mogą pojawić się podczas wymiany pompy wody VKPC 81420 w samochodzie VW T5 (silnik AXD) oraz przedstawiamy instrukcję poprawnego montażu.
Patronat działu: SKF
Patronat działu: SKF

Dział: SKF news
Patronat: SKF





VKPC 81420 - zastosowania

 PRODUCENT

MODEL

SILNIK

KOD SILNIKA

VW

MULTIVAN V

2.5 TDI

AXD, AXE, BLJ, BNZ, BPC

TOUAREG

2.5 R5 TDI

BAC, BLK, BPD, BPE

 

TRANSPORTER V

2.5 TDI

AXD, AXE, BLJ, BNZ, BPC

 

       

Instrukcja montażowa dla VW T5 z silnikiem AXD.

  1.  Spuść płyn chłodniczy z układu chłodzenia zgodnie z instrukcją producenta samochodu. Zdemontuj wszelkie przewody, rurki i podłączenia mogące przeszkadzać w dostępie do pokrywy pompy wody.
  2.  Z dołu silnika po jego lewej stronie zdemontuj prowadnicę bagnetu (A), wąż spustowy pompy wody (B) oraz korek spustowy płynu chłodniczego (C).
  3. Odkręć trzy śruby pokrywy pompy wody aby mieć dostęp do napędowego koła zębatego i nakrętki go mocującej.
  4. Odkręć nakrętkę a następnie przy użyciu specjalnego narzędzia VW zdemontuj koło zębate.
  5. Odkręć 2 śruby mocujące pompę wody.
  6. Zanim użyjesz ściągacza, wkręć trzpień do zrównania się sześciokątnego łba z powierzchnią narzędzia.
  7. Dokręcaj trzpień starannie, ustawiając ściągacz tak jak to zostało pokazane na zdjęciu, demontując całkowicie pompę. Dokładnie oczyść gniazdo pompy.
  8. Zamontuj uszczelniacze na nową pompę VKPC 81420 zgodnie z dołączoną do niej instrukcją. Zaleca się montaż czarnego uszczelniacza jako pierwszego a następnie szarego.
  9. Na oba uszczelniacze nałóż odrobinę czystego płynu chłodzącego. Precyzyjnie zainstaluj pompę w otworze. Nie montuj pompy pod kątem. Podczas niewspółosiowego montażu, można łatwo uszkodzić lub połamać wirnik oraz zniszczyć uszczelniacze. Po wstępnym zamontowaniu pompy należy naprzemian dokręcać obie śruby mocujące po ¼ obrotu każda, aż do pełnego przykręcenia pompy. Czasami konieczne będzie lekkie postukanie w korpus pompy aby zapewnić idealną współosiowość.
  10. Zamontuj koło zębate pompy wody i dokręć momentem 84 Nm. Zalej układ chłodzenia nową, właściwą mieszanką płynu chłodzącego zgodnie z procedurą montażową producenta auta.

Zawsze podczas dokonywania napraw w układzie chłodzenia należy cały układ przepłukać czystą wodą.

Podczas montażu nie należy używać śrubokręta ani innych ostrych narzędzi. Nie można dopuścić do “podwinięcia” się uszczelniaczy, może to być przyczyną wycieku płynu.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty