Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dział: Nowe technologie - Wszystko pod kontrolą

Redakcja
Patronat: Delphi. Od pewnego czasu – a można sięgnąć myślami nawet do kryzysu paliwowego – zainteresowanie projektantów koncentruje się na technologiach precyzyjnych. Od maszyny o tych samych gabarytach, zasilanej podobną ilością paliwa można oczekiwać więcej jeśli dopracować jej funkcjonowanie. Kluczowym czynnikiem napędzającym postęp technologii motoryzacyjnych jest wzrost kontroli nad pracą podzespołów samochodu. Koncern Delphi Automotive wprowadza to podejście w życie prezentując nowy system bezpośredniego wtrysku paliwa dla pojazdów średniej wielkości oraz ciężkich.
Fot. Delphi
Fot. Delphi

Mając na celu poprawienie ekonomiki spalania, Delphi zaprezentowało nową rodzinę modułowych systemów Common Rail dla siników Diesla przeznaczoną dla pojazdów średniej wielkości oraz  nowy system bezpośredniego wtrysku wysokociśnieniowego, przeznaczony do zasilania silników o zapłonie samoczynnym gazem ziemnym (HPDI). Ten system będzie przeznaczony dla pojazdów użytkowych z segmentu Heavy Duty. Common Rail umożliwia precyzyjną kontrolę wtrysku paliwa przy wysokich ciśnieniach. Solenoidowe wtryskiwacze użyte

Fot. Delphi
Fot. Delphi

przez Delphi oferują bardzo wysoką „rozdzielczość” - są zdolne do uzyskania niezwykle krótkich czasów między kolejnymi wtryskami. Dzięki temu poziom hałasu i emisji spada, a ekonomika spalania ulega poprawie. Tak funkcjonujący system będzie montowany w pojazdach użytkowych średniej wielkość już w 2015 roku.

 „Ten system został zaprojektowany po to, by umożliwić producentom pojazdów i silników zapewnienie znakomitej ekonomiki spalania, niskiego poziomu hałasu, niezawodności i trwałości, wymaganych przez producentów pojazdów użytkowych średniej wielkości na całym świecie (…) Nasze modularne podejście zapewnia, że możemy oferować korzyści ze stosowania tych systemów w szerokiej gamie marek i modeli, charakteryzujących się zróżnicowaną charakterystyką pracy, bez uszczerbku dla żadnego z aspektów działania silnika.” - mówi  Steve Gregory, dyrektor zarządzający w Delphi Diesel Systems.

Fot. Delphi
Fot. Delphi

Z myślą o pojazdach segmentu Heavy Duty zaprojektowano system bezpośredniego wtrysku wysokociśnieniowego przeznaczony do zasilania silników o zapłonie samoczynnym gazem ziemnym (HPDI). Podczas niedawnych targów IAA Delphi ogłosiło debiut drugiej generacji wtryskiwaczy HDPI. Opracowany wraz z Westport Innovations system umożliwi producentom samochodów ciężarowych na całym świecie znaczną poprawę ekonomiki spalania. Oczekuje się, iż te systemy zostaną wdrożone do produkcji począwszy od roku 2016. 

 

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty