Dział: Chłodnice, Klimatyzacja
Patronat: Nissens
Z kolei sama wymiana nagrzewnicy może okazać się bardzo kosztowna, z uwagi na konieczność w przypadku wielu aut demontażu deski rozdzielczej oraz rozłączenia przy tym ważnych układów elektrycznych auta.
Najczęstsze przyczyny awarii nagrzewnic:
- duży przebieg bądź wiek auta – zdeformowane, sparciałe uszczelnienia nagrzewnicy, korozja, przegrzane i kruche plastikowe zbiorniki nagrzewnicy
- wytrącenia i osady w układzie, powodujące zapchanie lub nawet przetarcie na wylot rurek nagrzewnicy, występujące przy braku regularnej wymiany płynu chłodzącego,
- zaolejenia w układzie chłodzenia, powodujące uszkodzenia uszczelek zbiorników nagrzewnicy
- za duże ciśnienie w układzie, niszczące nagrzewnicę (np. przedmuchy pod głowicą)
- wytrącenia do układu chłodzenia środków uszczelniających, dostępnych np. na stacjach benzynowych – często się zdarza,
że dolewając uszczelniacza likwidujemy tymczasowo wyciek w chłodnicy ale zapychamy kompletnie nagrzewnicę
- uszkodzenia mechaniczne wywołane nieprawidłowym montażem i wibracjami nagrzewnicy,
- zamarzanie płynu chłodniczego w układzie, itp.
Bardzo ważną rzeczą przy wymianie nagrzewnicy na nową, jest dobór właściwej dla danego auta referencji. Jednym z najbardziej przejrzystych i intuicyjnych narzędzi doboru nagrzewnic dysponuje firma Nissens. Jest to katalog internetowy online, aktualizowany na bieżąco przez biuro konstrukcyjne Nissens i dostępny dla każdego z poziomu przeglądarki internetowej (www.nissens.com.pl/katalog).
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?