Dwa w jednym

(c)

Firma Hella we współpracy z Volkswagenem opracowała do Golfa Plusa "brylantowe" tylne lampy zespolone oparte na diodach LED.
  

Fot. Hella
Fot. Hella

 

Nowością w lampach jest wytwarzanie przez pojedynczą diodę światła czerwonego i żółtego.

Po wyłączeniu lamp widoczne są tylko cztery brylantowobiałe okręgi na czerwonym tle. Za źródło światła służy 36 diod LED po każdej stronie. Światła pozycyjne tworzą 72 diody emitujące czerwone światło.

 

Podczas hamowania dwa zestawy po 16 diod w obu wewnętrznych okręgach zapalają się ze zwiększoną intensywnością i wraz z trzecią lampą stopu w spoilerze na

Fot. Hella
Fot. Hella

końcu dachu (również wykorzystującą diody LED) tworzą klasyczny już dziś "trójkąt ostrzegawczy".

 

Kiedy kierowca włączy kierunkowskaz, 20 diod w zewnętrznej części lampy aktywuje się, emitując światło żółte, także przy włączonych światłach pozycyjnych. Diody te skonstruowano jako dwubarwne, a migające światło żółte świeci wyraźniej niż diody tworzące światło pozycyjne.

Fot. Hella
Fot. Hella

 

Diody LED reagują na włączenie obwodu elektrycznego znacznie szybciej niż konwencjonalne żarówki żarnikowe, dzięki czemu inni uczestnicy ruchu są ostrzegani wcześniej. Kolejną zaletą jest jednorodność oświetlanych przestrzeni.

 

Lampy świateł cofania oraz tylnych świateł przeciwmgłowych nadal wykorzystują klasyczne żarówki jako źródła światła, ponieważ one właśnie najlepiej się do tych funkcji nadają.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty