Dwa tunele do Europy przez Beskidy. Ułatwią życie kierowcom z Małopolski w podróżach na południe kontynentu. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Tunel w masywie Barania ma długość ok. 830 metrów
Tunel w masywie Barania ma długość ok. 830 metrów GDDKiA
Dwa tunele to kluczowe fragmenty drogi S1 na odcinku przez Beskidy. Powstająca trasa ekspresowa będzie bramą na południe Europy, m.in. dla kierowców z Małopolski. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła zdjęcia, na których można zobaczyć duże już zaawansowanie tej części inwestycji.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Dwa tunele na drodze S1 przez Beskidy

Droga S1 na odcinku przez Beskidy to będzie bardzo malownicza trasa, ale jednocześnie najtrudniejsza inwestycja drogowa. Jej przebieg budzi ogromne zainteresowanie kierowców, bo będzie stanowić nową bramę na południe Europy.

Tunel w masywie Barania ma długość ok. 830 metrów
Tunel w masywie Barania ma długość ok. 830 metrów GDDKiA

Ponad połowa długości odcinka S1 Przybędza - Milówka przypada na obiekty inżynierskie, wśród nich dwa dwunawowe tunele o łącznej długości ponad 1,8 km. Jeden w masywie Barania ma długość ok. 830 m, a drugi w masywie Białożyński Groń ok. 1000 m.

Każda z naw tuneli będzie posiadała dwa pasy ruchu o szerokości po 3,5 m
Każda z naw tuneli będzie posiadała dwa pasy ruchu o szerokości po 3,5 m GDDKiA

Każda z naw tuneli będzie posiadała dwa pasy ruchu o szerokości po 3,5 m, opaski bezpieczeństwa oraz obustronne chodniki ewakuacyjne. Trasa pomiędzy tunelami będzie dwujezdniowa i dwupasowa, tak jak w tunelach. Jej łączna długość to ok. 4,8 km.

Tunele to kluczowe części budowy S1 przez Beskidy na tzw. obejściu Węgierskiej Górki
Tunele to kluczowe części budowy S1 przez Beskidy na tzw. obejściu Węgierskiej Górki GDDKiA

Droga S1 przez Beskidy bramą na południe Europy dla kierowców z Małopolski

Droga S1 przebiegać będzie u podnóża i na wschodnich wzniesieniach Beskidu Śląskiego. Jest to przedsięwzięcie objęte rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.

Tunel w masywie Białożyński Groń ma ok. 1000 metrów długości
Tunel w masywie Białożyński Groń ma ok. 1000 metrów długości GDDKiA

Zapewni bezpośrednie, szybkie połączenie na trasie Bielsko-Biała - granica polsko-słowacka w Zwardoniu. Koszt budowy 8,5 kilometrowego odcinka Przybędza - Milówka szacowany jest na ponad 1 mld 378 mln zł.

Dwa tunele to kluczowe fragmenty drogi S1 na odcinku przez Beskidy
Dwa tunele to kluczowe fragmenty drogi S1 na odcinku przez Beskidy GDDKiA
Wjazd do tunelu na odcinku przez masyw Barania
Wjazd do tunelu na odcinku przez masyw Barania GDDKiA
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty