Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Duże problemy z remontem ulicy Żółkiewskiego w Radomiu

redakcja.regiomoto
Budowa nowych wiaduktów na ul. Żółkiewskiego może się znacznie opóźnić
Budowa nowych wiaduktów na ul. Żółkiewskiego może się znacznie opóźnić
MZDIK chce zerwać umowę, bo konsorcjum, które przebudowuje ulicę Żółkiewskiego w Radomiu, nie chce wykonać nakładek. Wszystko ma się wyjaśnić w czwartek.
Budowa nowych wiaduktów na ul. Żółkiewskiego może się znacznie opóźnić
Budowa nowych wiaduktów na ul. Żółkiewskiego może się znacznie opóźnić

- Wykonawca ma inną wizję dotyczącą objazdów - mówił podczas środowej konferencji prasowej Kamil Tkaczy, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu. - Sytuacja jest ciężka i konfliktowa. Jeśli do czwartku konsorcjum nie zacznie prac i nie uzupełni wymaganych dokumentów, odstąpimy od umowy.

Przetarg przebudowę ulicy Żółkiewskiego i budowę dwóch nowych wiaduktów nad linią kolejową numer 8 Warszawa - Kielce - Kraków wygrało konsorcjum dwóch firm: IMB Podbeskidzie ze Skoczowa i Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych. Wartość zamówienia to blisko 44 miliony złotych. W ramach umowy wykonawca miał między innymi wykonać utwardzenie ulic, którymi miał przebiegać objazd. Nie zrobił tego, dlatego Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji rozważa zerwanie umowy. Ulica Żółkiewskiego to fragment drogi krajowej nr 9.

NIE CHCE ZROBIĆ NAKŁADEK

- Dziś ostatecznie wezwaliśmy do rozpoczęcia robót wykonawcę przebudowy ulicy Żółkiewskiego w Radomiu oraz budowy nowych wiaduktów - mówił w środę Kamil Tkaczyk. - Od początku lipca wzywamy wykonawcę do tego, by zgodnie z umową i programem funkcjonalno-użytkowym przystąpił do prac przygotowawczych, które są związane z wyznaczeniem objazdów.

Chodzi o wykonanie nakładek w pierwszej kolejności na trzech ulicach: Kozienickiej, 11 Listopada i Struga.

- Wykonawca poinformował nas, że w ramach organizacji ruchu nie zamierza wykonywać tych ulic do objazdów - wyjaśnia Tkaczyk. - Oświadczył także, że nie zarezerwował żadnych środków finansowych na wykonanie tych zadań. a program funkcjonalno-użytkowy stanowi elementarny załącznik do umowy wykonawczej.

Jak dodaje, wykonawca chce utrzymać ruch na moście w trakcie prowadzenia prac.

- Co jest niemożliwe ,kiedy zostanie wybudowany południowy obiekt. Trzeba będzie wtedy uzyskać dopuszczenie użytkowania na ten obiekt. A to może potrwać. Pamiętamy jak była sytuacja z wiaduktem na ulicy 1905 Roku. To droga krajowa a taka misi zostać dopuszczona do ruchu przez wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego. Procedura trwała 88 dni.

MZDIK NIE MOŻE SIĘ UGIĄĆ

Dyrekcja Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji prowadzi rozmowy z wykonawcą, jednocześnie wystąpili do Centrum Unijnych Projektów Transportowych, które rozlicza tę inwestycję.

- Konsorcjum próbuje nas szantażować - mówi dyrektor. - Ze względu na krótki okres umowy i ilość prac do wykonania musimy zamknąć Kozienicką i uwzględnić te ulice w ramach objazdów.

Centrum Unijnych Projektów Transportowych informuje, że jeśli zamawiający czyli gmina odstąpiłaby od wykonania tych prac to naruszyłoby to zasadę równego traktowania oferentów. W tej sytuacji pozostałe firmy, które brały udział w przetargu mogłyby zaprotestować, mogłoby się to skończyć żądaniem odszkodowań za utracone korzyści.

CZAS DO CZWARTKU

W środę wykonawca został wezwany do złożenia prawidłowego harmonogramu realizacji inwestycji, uwzględniającego wszystkie prace, w tym wyznaczenie objazdu.

- W czwartek wykonawca powinien rozpocząć prace związane z utwardzeniem nawierzchni ulic - przypomina Kamil Tkaczyk. - Jeśli tego nie zrobi, to w piątek odstąpimy od umowy. Tego samego dnia powołamy specjalną komisję, która zinwentaryzuje wartość wykonanych dotąd prac.

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji zażąda też odszkodowania w wysokości 10 proc wartości umowy. Będziemy także ubiegali się pieniądze za utracone korzyści.

- Mamy 85 procent dofinansowania zewnętrznego do przebudowy Żółkiewskiego - przypomina dyrektor. - Złożyliśmy również wniosek o wsparcie części drogowej inwestycji. W tym przypadku pomoc liczona byłaby od sumy 11 milionów złotych. To niebagatelne pieniądze.

Jeśli umowa zostanie zerwana, trzeba będzie ogłosić nowy przetarg. Nowe zamówienie będzie obejmowało jedynie budowę obiektów mostowych bez przebudowy miejskiego odcinka trasy krajowej numer 9. Ma to związek z dofinansowaniem unijnym do tej inwestycji, które musi być rozliczone do końca 2015 roku.

Zobacz pełną wersję mapy Mapy pochodzą z:naviexpert

Ewelina Witkowska, „Echo Dnia" 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty