Z początkiem roku 2005 Grupa Michelin podniesie o 3 do 4 proc. ceny opon sprzedawanych polskim dilerom. Wzrosną więc zapewne koszty zakupu opon przez klientów indywidualnych.

Podwyżka związana jest ze wzrostem cen surowców (kauczuku, ropy i stali) oraz dalszą realizacją projektu "Ceny w Europie". Zakłada on harmonizację cen produktów sprzedawanych przez Grupę Michelin na Starym Kontynencie na zasadzie "europejskiego korytarza cenowego". Ma on zapobiec zbyt dużym różnicom cen opon w krajach sąsiadujących lub położonych blisko siebie. System stosowany jest od 2004 roku i będzie rozwijany we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym w Czechach, na Węgrzech i w Polsce w roku 2005. Już teraz w niektórych liniach asortymentowych konieczne były znaczące podwyżki. Opony do aut użytkowych - w zależności od rozmiaru - zdrożały od 12,5 do 22 proc.
- Wszystkie działania oraz narzędzia wdrażane w związku z projektem "Ceny w Europie" mają na celu optymalizację cen opon Grupy Michelin. Chcemy, aby cena, którą diler płaci za zakup naszych opon, była zgodna z realiami rynkowymi - tłumaczy Francois Didion, dyrektor handlowy Michelin w Polsce.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?