
Prace trwają za długo - uważa Stanisław Pawlak, radny wojewódzki. Jego zdaniem wina leży po stronie zarządu województwa, który dwa razy zdejmował pieniądze na inwestycje drogowe na łączną kwotę około 35 milionów złotych. - Na tej drodze nie było żadnych prac, więc zdaniem zarządu województwa należało zdjąć fundusze na ten cel. Przez to roboty prowadzone są dopiero w Bądkowie a nie we Włocławku - tłumaczy Stanisław Pawlak.
Twierdzi też, że wykonawca źle wykonuje swoja pracę. - Najpierw kładą asfalt, później umacniają pobocza, wycinają drzewa i robią zatoczki - twierdzi Stanisław Pawlak. - Prace przy budowie zatoczek autobusowych i azyli spowalniających ruch powinny odbywać się wcześniej.
Rzeczywiście, zgodnie z projektem prace powinny zakończyć się blisko rok temu. Jednak zdaniem drogowców, opóźnienie spowodowane jest wykonaniem koniecznych dodatkowych prac.
- Nie chcemy oddać bubla - powiedział krótko Michał Sitarek, rzecznik ZDW w Bydgoszczy.
- W czasie prac konieczne było dodatkowe wzmocnienie drogi. Dzięki dodatkowym funduszom, w drogę została wbudowana specjalna siatka poliwęglanowa, wzmacniająca nawierzchnię. Ułożyliśmy też dodatkowe warstwy asfaltu - wyjaśnia z kolei Marek Jankowski z wydziału inwestycji ZDW w Bydgoszczy. - Dzięki temu droga będzie spełniała wszystkie parametry, które były założone przed przystąpieniem do projektu.
Zmiany w projekcie miały wiązać się też z tym, że znacznie podniósł się poziom wód gruntowych. - W momencie rozpoczęcia pierwszych prac dysponowaliśmy też nowymi badaniami natężenia ruchu, z których wynikało, że z drogi korzysta coraz więcej pojazdów ciężarowych - wyjaśnia Marek Jankowski.
Zdaniem drogowców, liczba ciężarówek w ciągu pięciu lat wzrosła trzykrotnie. - Dlatego zdecydowaliśmy się na aktualizację projektu i budowanie drogi, która będzie długo służyła kierowcom - dodaje Marek Jankowski. - Szybkie oddawanie do użytku drogi, która nie spełniałaby wszystkich standardów i po paru latach wymagałaby remontu, byłoby niemądre - argumentuje.
Radny wojewódzki ma też inne zastrzeżenia. Mówi, że prace nie były skoordynowane i konsultowane z prezydentem Włocławka, a było to konieczne. - Prezydent Włocławka miał wykonać przebudowę trasy dawnej „jedynki" do skrzyżowania. Obie drogi miały się połączyć. Prezydent wywiązał się z umowy. Zarząd Dróg Wojewódzkich nie - podkreśla Stanisław Pawlak.
Prace na 25-kilometrowym (od Zakrzewa do Włocławka) - jak zapowiada ZDW - zakończą się do 30 września. - Dłużej mogą potrwać jedynie prace przy węźle w Brzeziu pod Włocławkiem - dodaje Michał Sitarek. Tam za budowę zupełnie nowego kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej wraz z rondem, umożliwiającym wjazd na łącznicę prowadzącą do A1, odpowiadają firmy budujące autostradę.
- W ramach modernizacji drogi wojewódzkiej nr 252 wzmocniona została konstrukcja jezdni, dobudowano 23 zatoki autobusowe, zjazdy do posesji, a w większych miejscowościach powstały chodniki - wylicza rzecznik ZDW.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm
Słuchawki Beyerdynamic DT990 Edycja 250Ohm Model D…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Anthracite Oxygen
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Sony MDREX15LPPIZ różowy
SŁUCHAWKI SONY MP3 MDR-EX15LP KORECZKI- Słuchanie …
kup teraz

Sony LinkBuds WF-L900 Biały
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
Pirat drogowy w Lublinie