Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Droga łącząca Włocławek z Inowrocławiem opóźniona o rok. Dlaczego?

gazeta.pomorska
Prace na DW 252 powinny zakończyć się blisko rok temu
Prace na DW 252 powinny zakończyć się blisko rok temu
Wojewódzka droga 252 łącząca Włocławek z Inowrocławiem jest remontowana. Prace miały zakończyć się w październiku 2011. Niestety trwają do tej pory. Drogowcy na krytykę, mają swoje argumenty.
Prace na DW 252 powinny zakończyć się blisko rok temu
Prace na DW 252 powinny zakończyć się blisko rok temu

Prace trwają za długo - uważa Stanisław Pawlak, radny wojewódzki. Jego zdaniem wina leży po stronie zarządu województwa, który dwa razy zdejmował pieniądze na inwestycje drogowe na łączną kwotę około 35 milionów złotych. - Na tej drodze nie było żadnych prac, więc zdaniem zarządu województwa należało zdjąć fundusze na ten cel. Przez to roboty prowadzone są dopiero w Bądkowie a nie we Włocławku - tłumaczy Stanisław Pawlak.

Twierdzi też, że wykonawca źle wykonuje swoja pracę. - Najpierw kładą asfalt, później umacniają pobocza, wycinają drzewa i robią zatoczki - twierdzi Stanisław Pawlak. - Prace przy budowie zatoczek autobusowych i azyli spowalniających ruch powinny odbywać się wcześniej.

Rzeczywiście, zgodnie z projektem prace powinny zakończyć się blisko rok temu. Jednak zdaniem drogowców, opóźnienie spowodowane jest wykonaniem koniecznych dodatkowych prac.

- Nie chcemy oddać bubla - powiedział krótko Michał Sitarek, rzecznik ZDW w Bydgoszczy.

- W czasie prac konieczne było dodatkowe wzmocnienie drogi. Dzięki dodatkowym funduszom, w drogę została wbudowana specjalna siatka poliwęglanowa, wzmacniająca nawierzchnię. Ułożyliśmy też dodatkowe warstwy asfaltu - wyjaśnia z kolei Marek Jankowski z wydziału inwestycji ZDW w Bydgoszczy. - Dzięki temu droga będzie spełniała wszystkie parametry, które były założone przed przystąpieniem do projektu.

Zmiany w projekcie miały wiązać się też z tym, że znacznie podniósł się poziom wód gruntowych. - W momencie rozpoczęcia pierwszych prac dysponowaliśmy też nowymi badaniami natężenia ruchu, z których wynikało, że z drogi korzysta coraz więcej pojazdów ciężarowych - wyjaśnia Marek Jankowski.
Zdaniem drogowców, liczba ciężarówek w ciągu pięciu lat wzrosła trzykrotnie. - Dlatego zdecydowaliśmy się na aktualizację projektu i budowanie drogi, która będzie długo służyła kierowcom - dodaje Marek Jankowski. - Szybkie oddawanie do użytku drogi, która nie spełniałaby wszystkich standardów i po paru latach wymagałaby remontu, byłoby niemądre - argumentuje.

Radny wojewódzki ma też inne zastrzeżenia. Mówi, że prace nie były skoordynowane i konsultowane z prezydentem Włocławka, a było to konieczne. - Prezydent Włocławka miał wykonać przebudowę trasy dawnej „jedynki" do skrzyżowania. Obie drogi miały się połączyć. Prezydent wywiązał się z umowy. Zarząd Dróg Wojewódzkich nie - podkreśla Stanisław Pawlak.

Prace na 25-kilometrowym (od Zakrzewa do Włocławka) - jak zapowiada ZDW - zakończą się do 30 września. - Dłużej mogą potrwać jedynie prace przy węźle w Brzeziu pod Włocławkiem - dodaje Michał Sitarek. Tam za budowę zupełnie nowego kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej wraz z rondem, umożliwiającym wjazd na łącznicę prowadzącą do A1, odpowiadają firmy budujące autostradę.

- W ramach modernizacji drogi wojewódzkiej nr 252 wzmocniona została konstrukcja jezdni, dobudowano 23 zatoki autobusowe, zjazdy do posesji, a w większych miejscowościach powstały chodniki - wylicza rzecznik ZDW.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty