Droga ekspresowa S7 - rusza budowa trasy na południe od Radomia

redakcja.regiomoto
Droga ekspresowa S7 pod Kielcami
Droga ekspresowa S7 pod Kielcami
Krajowa "siódemka” na odcinku od końca obwodnicy Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego zyska za niecałe trzy lata pełne parametry drogi ekspresowej.
Droga ekspresowa S7 pod Kielcami
Droga ekspresowa S7 pod Kielcami

W czwartek w siedzibie kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisano umowę pomiędzy Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, a wyłonionym w przetargu wykonawcą - spółką hiszpańska spółka Dragados.

SĄD ZDECYDOWAŁ

Przypomnijmy, przygotowaniom do realizacji tej inwestycji towarzyszyły protesty związane z wykupem działek, a także batalie sądowe toczone przez firmę Dragados z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad została zmuszona do podpisania umowy z Hiszpanami niekorzystnym dla dyrekcji wyrokiem sądu. W 2010 roku Dragados wygrał przetarg na budowę odcinka tego odcinka drogi. Hiszpanie zaproponowali najniższą cenę 676 milionów 693 tysięcy złotych, podczas gdy wartość kosztorysowa tej inwestycji wynosiła prawie 743 miliony złotych.
Przetarg unieważniono, ponieważ radomskie odcinki ekspresowej "siódemki" zostały przesunięte przez rząd na listę inwestycji niższej kategorii. Dragados poszedł do sądu i wygrał sprawę. Sąd nakazał kontynuację przetargu.

TRASA NOWYM ŚLADEM

Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 połączy przyszłą obwodnicę Radomia z granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego. Po wybudowaniu obwodnicy Radomia oraz fragmentu S7 od granicy województwa mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej, odcinek ekspresowej "siódemki" między Warszawą, a Kielcami (węzeł w Chęcinach) osiągnie długość około 150 km.

Zobacz pełną wersję mapy Mapy pochodzą z:naviexpert

Droga ekspresowa S7 będzie biec w przeważającej części po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 7. Zadaniem wykonawcy będzie wybudowanie drogi ekspresowej (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy plus 2,5-metrowe pasy awaryjne). Wzdłuż trasy głównej wybudowane zostaną drogi serwisowe umożliwiające ruch lokalny.

3 WĘZŁY W SZYDŁOWCU

Wjazd na drogę S7 możliwy będzie dzięki węzłom: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe. Zaplanowane rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko przewidują budowę ekranów akustycznych (na odcinku około 10 kilometrów), systemu odwodnienia drogi, przejść dla zwierząt (35 przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych), wygrodzeń trasy, a także wykonanie nasadzeń zieleni.

W ramach inwestycji wybudowanych zostanie ponad dwadzi"eścia obiektów mostowych, w tym 14 wiaduktów, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych i 2 górne przejścia dla zwierząt dużych. Droga ekspresowa zostanie wyposażona również w 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (po dwa w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa), których zadaniem będzie obsługa ruchu tranzytowego.

BRAKUJĄCE ODCINKI

Aby możliwy był przejazd ekspresową dwupasmówką na całym odcinku z Warszawy do Kielc trzeba jeszcze zbudować dwa odcinki trasy. Wąskim gardłem jest odcinek biegnący przez Skarżysko Kamienną. Obecnie trwa I etap postępowania przetargowego, które rozpoczęło się w grudniu 2013 roku.

W przypadku zachodniej obwodnicy Radomia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęły się procedury związane z drugim etapem przetargu na wykonanie inwestycji. Umowa z wykonawcą będzie podpisana zapewne na jesieni.

"Echo Dnia" 

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty