Droga ekspresowa S17 - otwarto północno-wschodnią obwodnicę Lublina

redakcja.regiomoto
Północna obwodnica Lublina - drogi ekspresowe S12, S17 i S19
Północna obwodnica Lublina - drogi ekspresowe S12, S17 i S19
W piątek pierwsze samochody wjechały na ostatni fragment północno-wschodniej obwodnicy Lublina, między węzłami Sławinek a Rudnik. Dziesięciokilometrowa trasa to fragment dróg ekspresowych S12, S17 i S19.
Północna obwodnica Lublina - drogi ekspresowe S12, S17 i S19
Północna obwodnica Lublina - drogi ekspresowe S12, S17 i S19

Pod oddaniu tego fragmentu przejazd blisko siedemdziesięciokilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 od węzła Kurów Zachód do węzła Piaski Wschód zajmuje tylko 35 minut. Dziś oddano do użytku północną część obwodnicy Lublina, ostatnie z pięciu zadań na jakie podzielono budowę całej trasy. Odcinek pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik połączył funkcjonujące już pozostałe fragmenty pozwalając skorzystać z całej trasy. Tym samym ruch tranzytowy może ominąć centrum Lublina.

Oddany dziś do użytku blisko dziesięciokilometrowy odcinek drogi ekspresowej pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik będzie w przyszłości najbardziej obciążonym fragmentem obwodnicy, dlatego obie jezdnie mają po trzy pasy ruch. Znajdujący się pomiędzy nimi węzeł Lublin Czechów początkowo będzie wyłączony z użytkowania. Po ukończeniu przez Zarząd Dróg Wojewódzkich budowy łącznika z węzła do drogi wojewódzkiej nr 809 będzie można zjechać z węzła na północ. W przyszłym roku miasto Lublin wspólnie z ZDW ukończy budowę ul. Poligonowej co umożliwi zjazd z węzła na południe do Lublina.

Umowę na realizację odcinka pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik podpisano 6 grudnia 2011 roku. Wartość inwestycji wyniosła ok. 659,5 mln zł (przygotowanie projektu, odszkodowania za nieruchomości, budowa, nadzór). W ramach inwestycji zbudowano 9,6 km drogi ekspresowej, przebudowano wylot z Lublina w kierunku Lubartowa drogą krajową nr 19 (3,2 km) oraz wykonano ponad 27 km dróg serwisowych dla obsługi ruchu lokalnego. Powstały dwa węzły drogowe oraz wiele obiektów inżynieryjnych.

Zobacz też: Nowe autostrady i drogi ekspresowe otworzą przed wyborami

Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski, największej tego rodzaju inwestycji na terenie województwa lubelskiego, współfinansowana jest ze przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całej inwestycji to ok. 3,3 mld zł, z czego dofinansowanie unijne to ok. 2,2 mld zł. Umowę na realizację pierwszego z pięciu odcinków podpisano 12 listopada 2010 roku.

Aby cały ruch tranzytowy po drogach krajowych omijał Lublin, konieczna jest budowa zachodniej obwodnicy miasta od węzła Lublin Sławinek do węzła Lublin Węglin na wylocie w stronę Kraśnika. Umowę na budowę tej trasy podpisano kilka dni temu. Firma Budimex ma ją wybudować za 423,9 mln zł w dwa lata.

Zobacz pełną wersję mapy Mapy pochodzą z:naviexpert

(DKO) 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty