Driftingowe Mistrzostwa Polski. Zwycięża auto na LPG

Paweł Piątek
Zawodnik STAG Rally Team, Daniel Duda, pierwszy w klasyfikacji Driftingowych Mistrzostw Polski. Jeździ autem z instalacją autogaz marki STAG. To osiągnięcie ostatecznie obaliło mit o zmniejszeniu mocy auta po konwersji na autogaz. Fot. STAG
Zawodnik STAG Rally Team, Daniel Duda, pierwszy w klasyfikacji Driftingowych Mistrzostw Polski. Jeździ autem z instalacją autogaz marki STAG. To osiągnięcie ostatecznie obaliło mit o zmniejszeniu mocy auta po konwersji na autogaz. Fot. STAG
Udostępnij:
Zawodnik STAG Rally Team, Daniel Duda, pierwszy w klasyfikacji Driftingowych Mistrzostw Polski. Jeździ autem z instalacją autogaz marki STAG. To osiągnięcie ostatecznie obaliło mit o zmniejszeniu mocy auta po konwersji na autogaz.

Projekt STAG Rally Team zrzesza pasjonatów motosportu próbujących swoich sił w drifcie, rajdach oraz zawodach na ¼ mili. Zawodnicy w czerwonych barwach marki STAG na co dzień zajmują się profesjonalnym montażem instalacji autogaz, w wolnym czasie poświęcając się pasji do motoryzacji.  

Zawodnik STAG Rally Team, Daniel Duda, pierwszy w klasyfikacji Driftingowych Mistrzostw Polski. Jeździ autem z instalacją autogaz marki STAG. To osiągnięcie
Zawodnik STAG Rally Team, Daniel Duda, pierwszy w klasyfikacji Driftingowych Mistrzostw Polski. Jeździ autem z instalacją autogaz marki STAG. To osiągnięcie ostatecznie obaliło mit o zmniejszeniu mocy auta po konwersji na autogaz.

Fot. STAG

Daniel Duda, właściciel i pracownik Rekomendowanego Warsztatu STAG przygodę z driftingiem rozpoczął w 2012 r. Sezon 2019 jest przełomowym w jego karierze. Rozbudowa i tuning BMW E-30 o mocy 460 kM pozwoliły na pełne wykorzystanie umiejętności zawodnika i miejsce na podium po trzech pierwszych rundach.

Samochód zawodnika został poddany nietypowej modyfikacji, jaką jest konwersja na autogaz. Auto ma niewiele wspólnego ze standardowym autem, jednak przy doborze elementów instalacji autogaz warsztat zdecydował się na wykorzystanie seryjnych komponentów, które trafiają do samochodów „cywilnych” i tylko z nich skompletował instalację autogaz. W BMW zainstalowano sterownik STAG QMax 300-8 Plus, dwa reduktory STAG R01 250 i aż 8 wtryskiwaczy o zwiększonej mocy STAG AC W031 BFC. W instalacji uwzględniono również zestaw STAG AFR, czyli kontroler szerokopasmowej sondy Lambda, który umożliwia określenie składu mieszanki paliwowo-powietrznej zasilającej silnik spalinowy.

Tak wyposażony samochód bierze udział w zawodach driftowych, a inżynierowie marki STAG przyglądają się sposobie działania poszczególnych elementów instalacji i temu, jak znoszą one ekstremalne, obce zwykłej drogowej eksploatacji, obciążenia. Zdobyte doświadczenia i obserwacje wykorzystują przy ulepszaniu produktów marki STAG.  

Debiut na torze autem z instalacją autogaz przynosi Danielowi doskonałe wyniki w sezonie 2019. Drugi już w projekcie STAG Rally Team, przygotowany do driftu samochód jeżdżący na LPG jest dowodem, że dobrej jakości instalacje, wykonane ze sprawdzonych podzespołów można zamontować praktycznie w każdym samochodzie - również sportowym, niezależnie od liczby cylindrów, pojemności czy mocy. Auto pozostaje dynamiczne gwarantując jazdę nie tylko znacznie tańszą, ale również bezpieczną i bezawaryjną.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie