Joe Harmon postanowił zaskoczyć swoich wykładowców z Uniwersytetu North Carolina i w ramach pracy zaliczeniowej stworzyć samochód wykonany w znacznej części z drewna. Elementy karoserii łączone są klejem i mocno ściskane. W zawieszeniu wykorzystano mocne i wytrzymałe drewno żółtnicy pomarańczowej - amerykańskiego drzewa owocowego, stosowanego do produkcji łuków.
- Przedni resor to nic innego jak duży łuk, więc to rozwiązanie wydało nam się najbardziej sensowne - mówi Joe Harmon.
Do napędu Splintera zastosowany zostanie benzynowy silnik o pojemności 4,6 l. Dzięki dwóm turbosprężarkom osiąga on moc ok. 600 KM. Z jednostką współpracować ma 6-stopniowa, ręczna skrzynia biegów. Układ hamulcowy stworzą z przodu 14-calowe wentylowane tarcze z 6-tłoczkowymi zaciskami. Z tyłu tarcze będą miały 12 cali i 4-tłoczkowe zaciski.
.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?