Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dodge Challenger w wersji Rallye Redline

(pp)
Podczas zlotu fanów amerykańskiej motoryzacji Spring Festival w Irvine, w stanie Kalifornia, Dodge przedstawił model Challenger w wersji Rallye Redline. Auto otrzymało pakiet zmian zarówno stylistycznych, jak i mechanicznych.
Fot. Dodge
Fot. Dodge

Sercem układu napędowego tego pojazdu jest 3.6-litrowy motor V6 Pentastar, który generuje moc 305 KM i 363 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na tylną oś za pośrednictwem pięciostopniowej przekładni automatycznej. Dla poprawy osiągów, zdecydowano się zmienić przełożenie tylnego dyferencjału z 2,65:1 na 3,06:1.

Amerykańskie muscle car'y słyną z dobrych osiągów jedynie podczas jazdy na wprost. Inżynierowie Dodge'a postawili sobie za cel, aby ich pojazd był szybki także na krętych odcinkach dróg. Dlatego też zawieszenie auta zostało usztywnione (z przodu o 42%, z tyłu o 22%), zaś o stabilność dbają grubsze stabilizatory.

Całość zmian mechanicznych dopełniają większe hamulce, których tarcze mają teraz wymiary 345x28 mm z przodu oraz 320x22 mm z tyłu, a także bardziej bezpośredni układ kierowniczy, który reaguje o 25% szybciej od standardowego.

 Z zewnątrz, Challengera Rallye Redline poznamy po nowych, 20-calowych obręczach Pitch Black z oponami w rozmiarze 245/45, delikatnym spoilerze na pokrywie bagażnika, a także czerwonym, pojedynczym pasie biegnącym wzdłuż nadwozia.

Ceny tego unikatowego pojazdy zaczynają się w USA od 28,5 tys. dolarów (ok. 90 tys. zł).

 


Fot. Dodge
Fot. Dodge


Fot. Dodge
Fot. Dodge


Fot. Dodge
Fot. Dodge


Fot. Dodge
Fot. Dodge

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty