Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dobre wyniki sprzedaży Mitsubishi

(ip)
Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) przedstawiła wyniki handlowe i finansowe, jakimi zamknęło się pierwsze półrocze roku finansowego 2013 (FY), kończącego się 31 marca 2014. W pierwszym półroczu koncern wygenerował o 55% większy niż przed rokiem zysk netto w wysokości 46.7 miliardów jenów. Zysk z działalności operacyjnej zamknął się wynikiem 50,8 miliardów jenów, co stanowi 65% wzrost a przychód netto ze sprzedaży wyniósł 929 miliardów jenów i jest on o 8% większy, niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Łączna sprzedaż w pierwszym półroczu na całym świecie wzrosła o 4% i wyniosła 499 000 samochodów – 66 000 aut

Fot: Mitsubishi
Fot: Mitsubishi

sprzedano w Japonii (o 5% więcej), 45 000 i o 3% więcej niż przed rokiem – w Ameryce Północnej (w tym w Kanadzie i Meksyku), 91.000 sztuk (+1%) w Europie (w tym w Rosji, na Ukrainie i w Kazachstanie) a 297.000 samochodów Mitsubishi trafiło na rynki azjatyckie, co stanowi 6% wzrost. 

W pierwszym półroczu roku finansowego 2013 MMC uzyskało skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży w wysokości 929,0 miliarda jenów (od 1 kwietnia do 30 września 2013), co oznacza wzrost o 8%, czyli o 69,0 miliardów jenów stosunku do pierwszej połowy ubiegłego roku. Zysk z działalności operacyjnej MMC wyniósł 50,8 miliarda jenów, co oznacza wzrost o 65% lub o 20,0 miliardów jenów w porównaniu do pierwszej połowy roku finansowego 2012. Odnotowano czynniki negatywnie wpływające na zysk operacyjny, do których należy zaliczyć między innymi wyższe koszty sprzedaży, w tym wzrost wydatków na reklamę, a także niesprzyjające zmiany w udziale poszczególnych modeli w ogólnej sprzedaży, zostały one jednak z powodzeniem zrównoważone przez stałą i konsekwentnie realizowaną politykę obniżki kosztów, w tym kosztów materiałowych, co nałożyło się na korzystne zmiany kursów walut innych państw.
 

Fot: Mitsubishi
Fot: Mitsubishi

Wraz ze zwiększeniem przychodów nieoperacyjnych, wynikającym z czynników takich, jak kursy walutowe, MMC uzyskało dochody w wysokości 61,0 miliardów jenów, co stanowi wzrost o 93% lub o 29,4 miliardy jenów w porównaniu do pierwszej połowy roku finansowego 2012. Zysk netto w omawianym okresie wyniósł do 46,7 miliardów jenów, co stanowi wzrost o 55% lub o 16,6 miliarda jenów porównując pierwsze półrocza 2012 i 2013.
 
Globalny wolumen sprzedaży detalicznej w pierwszym półroczu roku finansowego 2013 wyniósł 499.000 sztuk, co oznacza wzrost o 4% lub 21.000 więcej sprzedanych samochodów, niż w tym samym okresie ubiegłego roku finansowego. Wielkości sprzedaży w poszczególnych regionach świata przedstawiono poniżej.
 
Japonia: sprzedaż wyniosła 66.000 samochodów, co stanowi wzrost o 5% lub o 3.000 samochodów w stosunku półrocze do półrocza. Mimo ogólnego spadku liczby rejestrowanych samochodów, dobre wyniki sprzedaży wprowadzonych na rynek w czerwcu zupełnie nowych modeli minisamochodów eK Wagon oraz eK Custom pozwoliły uzyskać ogólny wzrost sprzedaży.
 
Ameryka Północna: sprzedano 45.000 samochodów, co daje 3% wzrostu i o 2.000 samochodów więcej, niż przed rokiem. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż kluczowego modelu Outlander Sport (na innych rynkach znanego jako ASX lub RVR) wzrosła w porównaniu do poprzedniego roku, a nowy model Outlander sprzedawany od czerwca pozwolił zrekompensować konsekwencje spowodowane wycofaniem z produkcji i wynikającym z tego spadkiem sprzedaży modelu Galant, co w sumie

Fot: Mitsubishi
Fot: Mitsubishi

pozwoliło zachować wielkość sprzedaży na zeszłorocznym poziomie. Zwiekszenie sprzedaży w Kanadzie i w Meksyku pozwoliło uzyskać wzrost sprzedaży liczony dla całego regionu.
 
Europa: sprzedano 91.000 samochodów, co oznacza wzrost o 1%, czyli o 1.000 samochodów w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Pomimo spadku popytu na nowe samochody i spadku sprzedaży w Rosji oraz spadku popytu na rynkach motoryzacyjnych w Europie Zachodniej, udało się w tym regionie zwiększyć sprzedaż w porównaniu do pierwszego półrocza poprzedniego roku finansowego, do czego przyczyniły się takie czynniki, jak pozytywny wpływ wprowadzenia do sprzedaży w Europie Zachodniej nowych modeli Outlander oraz Space Star.
 
Azja i pozostałe rynki: wielkość sprzedaży wyniosła 297.000 samochodów, co oznacza 6% wzrost, czyli o 15.000 więcej sprzedanych samochodów, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku finansowego. W państwach ASEAN sprzedaż spadła  w porównaniu do pierwszej połowy roku finansowego 2012, jako, że wzrosty sprzedaży na Filipinach i w Indonezji nie były w stanie zrównoważyć spadków sprzedaży w Tajlandii, gdzie pod koniec ubiegłego roku zakończono rządowy program wspierania klientów kupujących swoje pierwsze w życiu samochody. Jednocześnie we wszystkich innych obszarach spoza regionu ASEAN (Azja Północna, Australia i Nowa Zelandia, Ameryka Łacińska, Bliski Wschód i Afryka) osiągnięto lepsze wyniki, co przełożyło się na ogólny wzrost sprzedaży w całym regionie.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty