Do Europy

Maciej Pobocha
Fot. BMW: W Europie Zachodniej kondycja przemysłu motoryzacyjnego jest utożsamiana z siłą gospodarki. Na zdjęciu siedziba koncernu BMW.
Fot. BMW: W Europie Zachodniej kondycja przemysłu motoryzacyjnego jest utożsamiana z siłą gospodarki. Na zdjęciu siedziba koncernu BMW.
Udostępnij:

W związku ze wstąpieniem Polski do UE przedstawiciele naszej branży motoryzacyjnej otrzymali szansę na wzięcie udziału w pracach Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Decyzje w sprawie wyboru polskiego przedstawicielstwa mają zapaść w najbliższym czasie.

 

Fot. BMW: W Europie Zachodniej kondycja przemysłu motoryzacyjnego jest utożsamiana z siłą gospodarki. Na zdjęciu siedziba koncernu BMW.
Fot. BMW: W Europie Zachodniej kondycja przemysłu motoryzacyjnego jest utożsamiana z siłą gospodarki. Na zdjęciu siedziba koncernu BMW.

W Europie Zachodniej przemysł motoryzacyjny odgrywa istotną rolę, a jego kondycja świadczy o sile gospodarki danego kraju. ACEA to organizacja reprezentująca interesy producentów samochodów w kontaktach z organami Unii Europejskiej. Bezpośrednio uczestniczy w procesie tworzenia prawa europejskiego. Przygotowuje także ekspertyzy dotyczące przemysłu motoryzacyjnego, które powstają na użytek podmiotów Unii Europejskiej, a także innych organizacji i przedsiębiorstw.

 

ACEA zrzesza wszystkich 13 producentów samochodów z krajów Unii Europejskiej. Należą do niej: BMW AG, DAF Trucks NV, DaimlerChrysler AG, Fiat Auto SPA, Ford Of Europe Inc., General Motors Europe AG, MAN Nutzfahrzeuge AG, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, PSA Peugeot Citroen, Renault S.A., Scania AB, AB Volvo. W strukturach ACEA mają również swoją reprezentację poszczególne kraje członkowskie Unii Europejskiej, poprzez wybraną przez ACEA, reprezentatywną dla branży motoryzacyjnej danego kraju organizację.

 

Szanse na przystąpienie do ACEA ma m.in. Związek Motoryzacyjny SOIS. Skupia on importerów i producentów pojazdów samochodowych w Polsce, m.in. przedstawicieli DaimlerChrysler Automotive Polska, Nissan Poland, Volkswagen Poznań, Man-Star Trucks, BMW Polska, Citroen Polska i GM Poland.

 

W sierpniu na zaproszenie SOIS przebywał w Polsce Ivan Hodač, Sekretarz Generalny ACEA. Celem wizyty było m.in. omówienie sytuacji polskiej branży motoryzacyjnej po wstąpieniu naszego kraju do UE. Poruszono problem napływu używanych, starych samochodów z zagranicy pod kątem zagrożeń technicznych i ekologicznych oraz kwestię spadku sprzedaży nowych pojazdów. Rozmawiano o problematyce ekologicznej, w tym legislacji nowej ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (ELV), oraz tematowi bezpieczeństwa na drogach.

W trakcie wizyty Hodač zapowiedział, że decyzja dotycząca wyboru polskiej reprezentacji branży motoryzacyjnej, akredytowanej przy ACEA, zapadnie w najbliższym czasie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie