Dla kogo chopper, dla kogo superbike

not. pim
Udostępnij:
Każdy typ motocykla ma swoiste cechy i przeznaczenie. Warto więc zastanowić się, na jakim motocyklu będziemy najlepiej się czuć.

Różnice pomiędzy motocyklami to nie tylko wygląd. Każdy typ motocykla ma swoiste cechy i przeznaczenie. Przymierzając się do kupna motoru warto najpierw zastanowić się, na jakim motocyklu będziemy najlepiej się czuć.W różnice między poszczególnymi typami wprowadza nas Hubert Gotowski, mechanik Harley-Davidsona.
Motocykle dzielimy na 4 główne grupy: sportowe, czyli superbike, choppery, cruisery i enduro.


Dla kogo chopper, dla kogo superbike

Motocykle sportowe
- superbike
- to zwarte maszyny, przy których liczy się szybkość i dynamika. Są dość mocno obudowane, by były aerodynamiczne. Wiele elementów jest ze sztucznych tworzyw, żeby maksymalnie odchudzić motocykl, poprawić stosunek masy do mocy silnika. Dążenie do poprawienia aerodynamiki wymusiło także dość specyficzny sposób siedzenia na tego typu motocyklach. Nie są one zbyt wygodne. Trudno je więc polecać amatorom długich podróży. To motocykle dla młodych. Po pierwsze dlatego, że oni najbardziej ulegają magii szybkości i przyspieszeń, a po drugie właśnie z powodu pozycji na siodełku, wymagającej pewnego wysportowania. Niestety są to niebezpieczne maszyny. Szybkość, a zwłaszcza błyskawiczne przyspieszenia sprawiają, że czasami motor działa szybciej, niż myśli kierowca. Łatwo można stracić nad nim panowanie i mieć wypadek.
Superbike - suzuki hayabusa

Dla kogo chopper, dla kogo superbike

Od czasu filmu "Easy rider" bardzo popularne są choppery
. To motocykle na długie trasy, do nieco mniej dynamicznej jazdy. Ich charakterystyczne cechy to przedłużony widelec, niska pozycja siodełka i specyficzna, swobodna pozycja za kierownicą - motocyklista ma nogi niemal wyprostowane, a ręce podniesione wysoko i szeroko rozłożone. Wysunięty do przodu widelec i wąskie przednie koło zapewniają łatwość prowadzenia - motor lżej skręca. Duże silniki wydają charakterystyczny dźwięk, dość głośny, bo w układach wydechowych jest mniej tłumików. Jak najwięcej części motocykla jest odsłoniętych, wiele pokrywa się chromem. Chopper to raczej motocykl dla samotnika. Szerokie i wygodne jest tylko siodełko kierowcy, pasażer ma wąskie, małe siedzenie, choć często także z niewielkim oparciem.
Chopper - harley davidson V-rod

Dla kogo chopper, dla kogo superbike

Także na długie trasy przeznaczone są cruisery
. To ciężkie motory o głębokich błotnikach i szerokich kołach. Mają duże, najlepiej widlaste silniki. To także maszyny na długie trasy, ale już dla dwóch osób - oba siodełka są duże i wygodne. Pasażer ma często także wygodne oparcie. Wygodna pozycja za kierownicą pozwala na pokonywanie nawet kilkusetkilometrowych odcinków dziennie. Motory te są więc przystosowywane do dalekich podróży. Nieodłącznym ich elementem są zamykane schowki za pasażerem i z boków tylnego koła, a także duże osłony z przodu. Stosuje się w nich dużo elektronicznych układów, łącznie z przydatnymi na długich trasach tempomatami.
Choppery i cruisery mają duży rozstaw osi, co pomaga pokonywać nierówności nawierzchni.
Cruiser - harley davidson electra glide classic

Dla kogo chopper, dla kogo superbike

Motocykle enduro
to sprzęt dla tych, którzy lubią jeździć po bezdrożach. Można nimi jeździć i w terenie i po asfalcie, ale inne, wyższe zawieszenie preferuje jazdę z dala od asfaltów. Znakomicie sprawdza się ono na wertepach, ale podczas dynamicznej jazdy szosowej, z wyprzedzaniem innych pojazdów, jeździ się na nim trudniej, niż na pozostałych typach motorów. Motocykle enduro są lekkie, maksymalnie "odchudzone" z wszelkich dodatkowych elementów, jak sakwy czy owiewki. Preferuje się w nich małe, często jednocylindrowe silniki.
Enduro - yamaha TT 600R

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Continental

Continental WinterContact TS 860 195/60 R15 88T

557,89 zł231,00 zł-59%
miejsce #2

Bridgestone

Bridgestone Blizzak Lm005 225/50R18 99V

1 019,53 zł486,00 zł-52%
miejsce #3

Dunlop

Dunlop Winter Sport 5 225/50R17 94H

606,00 zł340,00 zł-44%
miejsce #4

Kleber

Kleber Krisalp Hp3 195/65R15 91H

323,00 zł226,00 zł-30%
miejsce #5

Uniroyal

Uniroyal WinterExpert 195/65 R15 91T

320,27 zł238,93 zł-25%
miejsce #6

Dębica

Dębica Frigo Hp2 205/60R16 96H Xl

383,25 zł321,00 zł-16%
Materiały promocyjne partnera

Co dalej z oprocentowaniem lokat?

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie