Detroit: Oszczędny Volt

(mp)
Chevrolet zaprezentował koncepcyjny model Volt z napędem hybrydowym.

 

Volt to pojazd 4-osobowy wyposażony w silnik elektryczny zasilany z akumulatora oraz spalinową jednostkę wykorzystującą paliwo E85 (85 proc. z etanolu i 15 proc. benzyny), która może zostać

Fot. GM
Fot. GM

wykorzystana w celu wytworzenia dodatkowej mocy elektrycznej umożliwiającej przebycie większego dystansu.

 

Akumulator można naładować do pełna, podłączając go do gniazda o napięciu 110 V na około 6 godzin dziennie. Zasięg wynosi wówczas (podczas jazdy w mieście) ponad 60 km. Kiedy akumulator wyczerpie się, uruchamiany jest 3‑cylindrowy turbodoładowany silnik, który pracuje przy stałych obrotach

Fot. GM
Fot. GM

(obr/min), aby wytworzyć prąd elektryczny i ponownie naładować akumulator.

 

- Jeśli do pracy dojeżdżasz 50 km (czyli 100 km w obie strony) i ładujesz swój samochód codziennie w czasie pracy lub po niej, Chevrolet Volt spali zaledwie 1,6 l benzyny na 100 km - mówi Robert A. Lutz, wiceprezes koncernu GM.

 

Jeśli zapomni się naładować akumulator, pojazd będzie zużywał ok. 4,7 l/100 km wykorzystując paliwo do generowania prądu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Voltowi ok. 8,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 192 km/h.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty