Detroit: Jeep Trailhawk

(mp)
Wśród pojazdów koncepcyjnych prezentowanych na salonie motoryzacyjnym w Detroit znalazł się m.in. Jeep Trailhawk.

Fot. Jeep
Fot. Jeep

 

Zdaniem Nicka Vardisa, głównego projektanta nadwozia, sylwetka nowego Jeepa jest "muskularna i przysadzista, ale kształtem przypomina strzałę w napiętym łuku wytrawnego strzelca". To nieco górnolotne porównanie, ale swoistej dynamiki autu nie można odmówić.

Trailhawk zbudowany jest na platformie Wranglera i łączyć ma cechy komfortowego pojazdu drogowego z "dzielność terenową". Opony oznaczone są czerwonym pasem, nawiązującym do wyglądających zza obręczy, lakierowanych na czerwono zacisków hamulcowych. Charakterystyczna

Fot. Jeep
Fot. Jeep

siedmiodzielna krata chłodnicy Jeep’a została wypełniona metalową siatką  

i pochylona do tyłu wraz ze skośnymi oprawami reflektorów - na wzór trapezowego zarysu  błotników. Lampy tylne zaprojektowano na wzór przednich, łącznie z pasmem kierunkowskazów LED w wycięciu powierzchni klapy tylnej.

 

Szyby boczne i tylne chowają się całkowicie w drzwi nadwozia, pozbawionego środkowych słupków "B". Na centralnym, stałym pałąku kapotażowym zamontowano lampy "szperaczy" oraz schowki na drobne przedmioty.

 

Czteromiejscowa kabina zdominowana jest przez dwa główne elementy stylizacyjne - poprzeczną tablicę przyrządów oraz rodzaj "kręgosłupa" pojazdu, który tworzy konsola podłogowa. Wyloty

Fot. Jeep
Fot. Jeep

nadmuchu klimatyzacji, kompas i pochyłomierz w konsoli centralnej oraz wskaźniki umieszczono "piętrowo" w okrągłych oprawach z matowego aluminium, nawiązujących do wyglądu świateł przednich pojazdu. Na obszytej skórą, dwubarwnej kierownicy znajdują się pionowe manetki przełączników oświetlenia i tempomatu.

 

Ścianki konsoli podłogowej na tunelu centralnym tworzą pełnowymiarową, otwartą półkę na podręczne drobiazgi, a wzdłuż ukrytych prowadnic konsoli przesuwać można podwójny moduł podłokietnika/schowka, który z przodu mieści odchylany

Fot. Jeep
Fot. Jeep

touchpad (mysz laptopowa) do zdalnej obsługi składanego ekranu nawigacji. Dodatkowe miejsce na podręczne przedmioty znajduje się obok modułu sterowania w konsoli centralnej oraz w kieszeniach dolnego poszycia drzwi.

 

Jeep Trailhawk ma silnik wysokoprężny 3,0 l o mocy 215 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 508 Nm. Jednostka współpracuje z 5-biegową, automatyczną przekładnią, a napęd przekazywany jest na cztery koła. Przyspieszenie do "setki" zajmuje ok. 9,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 200 km/h.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja radzi jak zaplanować podróż

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty