Detroit: Jeep Trailhawk

(mp)
Wśród pojazdów koncepcyjnych prezentowanych na salonie motoryzacyjnym w Detroit znalazł się m.in. Jeep Trailhawk.

Fot. Jeep
Fot. Jeep

 

Zdaniem Nicka Vardisa, głównego projektanta nadwozia, sylwetka nowego Jeepa jest "muskularna i przysadzista, ale kształtem przypomina strzałę w napiętym łuku wytrawnego strzelca". To nieco górnolotne porównanie, ale swoistej dynamiki autu nie można odmówić.

Trailhawk zbudowany jest na platformie Wranglera i łączyć ma cechy komfortowego pojazdu drogowego z "dzielność terenową". Opony oznaczone są czerwonym pasem, nawiązującym do wyglądających zza obręczy, lakierowanych na czerwono zacisków hamulcowych. Charakterystyczna

Fot. Jeep
Fot. Jeep

siedmiodzielna krata chłodnicy Jeep’a została wypełniona metalową siatką  

i pochylona do tyłu wraz ze skośnymi oprawami reflektorów - na wzór trapezowego zarysu  błotników. Lampy tylne zaprojektowano na wzór przednich, łącznie z pasmem kierunkowskazów LED w wycięciu powierzchni klapy tylnej.

 

Szyby boczne i tylne chowają się całkowicie w drzwi nadwozia, pozbawionego środkowych słupków "B". Na centralnym, stałym pałąku kapotażowym zamontowano lampy "szperaczy" oraz schowki na drobne przedmioty.

 

Czteromiejscowa kabina zdominowana jest przez dwa główne elementy stylizacyjne - poprzeczną tablicę przyrządów oraz rodzaj "kręgosłupa" pojazdu, który tworzy konsola podłogowa. Wyloty

Fot. Jeep
Fot. Jeep

nadmuchu klimatyzacji, kompas i pochyłomierz w konsoli centralnej oraz wskaźniki umieszczono "piętrowo" w okrągłych oprawach z matowego aluminium, nawiązujących do wyglądu świateł przednich pojazdu. Na obszytej skórą, dwubarwnej kierownicy znajdują się pionowe manetki przełączników oświetlenia i tempomatu.

 

Ścianki konsoli podłogowej na tunelu centralnym tworzą pełnowymiarową, otwartą półkę na podręczne drobiazgi, a wzdłuż ukrytych prowadnic konsoli przesuwać można podwójny moduł podłokietnika/schowka, który z przodu mieści odchylany

Fot. Jeep
Fot. Jeep

touchpad (mysz laptopowa) do zdalnej obsługi składanego ekranu nawigacji. Dodatkowe miejsce na podręczne przedmioty znajduje się obok modułu sterowania w konsoli centralnej oraz w kieszeniach dolnego poszycia drzwi.

 

Jeep Trailhawk ma silnik wysokoprężny 3,0 l o mocy 215 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 508 Nm. Jednostka współpracuje z 5-biegową, automatyczną przekładnią, a napęd przekazywany jest na cztery koła. Przyspieszenie do "setki" zajmuje ok. 9,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 200 km/h.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie