Zdaniem Nicka Vardisa, głównego projektanta nadwozia, sylwetka nowego Jeepa jest "muskularna i przysadzista, ale kształtem przypomina strzałę w napiętym łuku wytrawnego strzelca". To nieco górnolotne porównanie, ale swoistej dynamiki autu nie można odmówić.
Trailhawk zbudowany jest na platformie Wranglera i łączyć ma cechy komfortowego pojazdu drogowego z "dzielność terenową". Opony oznaczone są czerwonym pasem, nawiązującym do wyglądających zza obręczy, lakierowanych na czerwono zacisków hamulcowych. Charakterystyczna
siedmiodzielna krata chłodnicy Jeep’a została wypełniona metalową siatką
i pochylona do tyłu wraz ze skośnymi oprawami reflektorów - na wzór trapezowego zarysu błotników. Lampy tylne zaprojektowano na wzór przednich, łącznie z pasmem kierunkowskazów LED w wycięciu powierzchni klapy tylnej.
Szyby boczne i tylne chowają się całkowicie w drzwi nadwozia, pozbawionego środkowych słupków "B". Na centralnym, stałym pałąku kapotażowym zamontowano lampy "szperaczy" oraz schowki na drobne przedmioty.
Czteromiejscowa kabina zdominowana jest przez dwa główne elementy stylizacyjne - poprzeczną tablicę przyrządów oraz rodzaj "kręgosłupa" pojazdu, który tworzy konsola podłogowa. Wyloty
nadmuchu klimatyzacji, kompas i pochyłomierz w konsoli centralnej oraz wskaźniki umieszczono "piętrowo" w okrągłych oprawach z matowego aluminium, nawiązujących do wyglądu świateł przednich pojazdu. Na obszytej skórą, dwubarwnej kierownicy znajdują się pionowe manetki przełączników oświetlenia i tempomatu.
Ścianki konsoli podłogowej na tunelu centralnym tworzą pełnowymiarową, otwartą półkę na podręczne drobiazgi, a wzdłuż ukrytych prowadnic konsoli przesuwać można podwójny moduł podłokietnika/schowka, który z przodu mieści odchylany
touchpad (mysz laptopowa) do zdalnej obsługi składanego ekranu nawigacji. Dodatkowe miejsce na podręczne przedmioty znajduje się obok modułu sterowania w konsoli centralnej oraz w kieszeniach dolnego poszycia drzwi.
Jeep Trailhawk ma silnik wysokoprężny 3,0 l o mocy 215 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 508 Nm. Jednostka współpracuje z 5-biegową, automatyczną przekładnią, a napęd przekazywany jest na cztery koła. Przyspieszenie do "setki" zajmuje ok. 9,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 200 km/h.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?