Delphi na Automechanice

Redakcja
Firma Delphi zaprezentowała na targach Automechanika 2006 we Frankfurcie wiele nowości z dziedziny części zamiennych i wyposażenia warsztatów.

 

Delphi na Automechanice

W roku 2007 producent wprowadzi na rynek części zamiennych elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS). Popyt na EPS rośnie z roku na rok i szacuje się, że w chwili obecnej elektryczne wspomaganie układu kierowniczego stosowane jest w ponad 30% wszystkich samochodów osobowych na całym świecie. EPS pod wieloma względami przewyższa tradycyjne hydrauliczne układy kierownicze.

Samochody wyposażone w EPS są lżejsze, co za tym idzie zużywają mniej paliwa, a sam EPS pobiera mniej mocy z

Delphi na Automechanice

silnika niż układy hydrauliczne. EPS oznacza także lepsze reagowanie układu kierowniczego na ruchy kierownicą oraz zapewnia optymalne wspomagania w całym zakresie prędkości. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego to rozwiązanie przyjazne dla środowiska, gdyż eliminuje płyn hydrauliczny. Po zakończeniu "życia" pojazdu nie zachodzi więc konieczność utylizacji płynu hydraulicznego, czy węży gumowych.

Zestawy niedługo będą w sprzedaży na niezależnym rynku części zamiennych. Pierwsze zestawy przeznaczone będą do Fiata Punto i Opla Meriva.

 

Do obsługi klimy

 

Kolejnym produktem Delphi debiutującym na targach Automechanika jest nowa stacja do obsługi, diagnozowania i napraw układów klimatyzacji - Refmatic EVO (AT41500E). To w pełni zautomatyzowane urządzenie pozwoli stacjom obsługi wykorzystać zyskowny segment rynku,

Delphi na Automechanice

jakim jest serwisowanie oraz naprawy układów klimatyzacji. Urządzenie dostarczane jest z wbudowaną bazą danych zawierającą szczegółowe informacje o ilościach czynnika chłodzącego i oleju w większości europejskich samochodów.

Refmatic EVO ma elektroniczną wagę czynnika chłodzącego i oleju oraz czytelny wyświetlacz. Umożliwia pracę w trybie manualnym, automatycznym (zgodnie z parametrami wprowadzonymi przez użytkownika) lub programowanym. Zaletą trybu automatycznego jest możliwość wykonania wszystkich operacji wchodzących w skład obsługi układu klimatyzacji (odzysk, recykling, nabicie czynnika chłodzącego oraz oleju) po naciśnięciu tylko jednego przycisku, co pozwala na znaczną oszczędność czasu serwisantów. Do wykonywania rutynowych czynności serwisowych zaleca się stosowanie trybu programowanego tj. wyboru parametrów serwisowych z wbudowanej bazy danych, zawierającej informacje zgodne z zaleceniami producentów pojazdów.

W celu usprawnienia obsługi i diagnozowania układów klimatyzacji, urządzenie Refmatic EVO zostało zaprojektowane i zbudowane w oparciu o informacje zebrane od klientów. Generowane przez Refmatic EVO raporty zawierają dane o odzyskanej ilości czynnika chłodzącego i oleju, czasie i poziomie utrzymania próżni oraz ilościach czynnika i oleju wprowadzonych z powrotem do układu.

Refmatic EVO jest kolejnym, po DSAC100E, uzupełnieniem gamy urządzeń do diagnostyki i napraw układów klimatyzacji. DSAC100E to oparte na najnowszej technologii Bluetooth PDA urządzenie do kompleksowej diagnostyki termodynamicznej i elektronicznej. DSAC100E umożliwia diagnozowanie usterek układów klimatyzacji stosowanych przez głównych producentów pojazdów. Może być stosowane jako samodzielne urządzenie do diagnostyki klimatyzacji lub w połączeniu z urządzeniami DS100E, DS500E lub DS800E stanowić może rozbudowany tester wszystkich systemów pojazdu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie