
W roku 2007 producent wprowadzi na rynek części zamiennych elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS). Popyt na EPS rośnie z roku na rok i szacuje się, że w chwili obecnej elektryczne wspomaganie układu kierowniczego stosowane jest w ponad 30% wszystkich samochodów osobowych na całym świecie. EPS pod wieloma względami przewyższa tradycyjne hydrauliczne układy kierownicze.
Samochody wyposażone w EPS są lżejsze, co za tym idzie zużywają mniej paliwa, a sam EPS pobiera mniej mocy z

silnika niż układy hydrauliczne. EPS oznacza także lepsze reagowanie układu kierowniczego na ruchy kierownicą oraz zapewnia optymalne wspomagania w całym zakresie prędkości. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego to rozwiązanie przyjazne dla środowiska, gdyż eliminuje płyn hydrauliczny. Po zakończeniu "życia" pojazdu nie zachodzi więc konieczność utylizacji płynu hydraulicznego, czy węży gumowych.
Zestawy niedługo będą w sprzedaży na niezależnym rynku części zamiennych. Pierwsze zestawy przeznaczone będą do Fiata Punto i Opla Meriva.
Do obsługi klimy
Kolejnym produktem Delphi debiutującym na targach Automechanika jest nowa stacja do obsługi, diagnozowania i napraw układów klimatyzacji - Refmatic EVO (AT41500E). To w pełni zautomatyzowane urządzenie pozwoli stacjom obsługi wykorzystać zyskowny segment rynku,

jakim jest serwisowanie oraz naprawy układów klimatyzacji. Urządzenie dostarczane jest z wbudowaną bazą danych zawierającą szczegółowe informacje o ilościach czynnika chłodzącego i oleju w większości europejskich samochodów.
Refmatic EVO ma elektroniczną wagę czynnika chłodzącego i oleju oraz czytelny wyświetlacz. Umożliwia pracę w trybie manualnym, automatycznym (zgodnie z parametrami wprowadzonymi przez użytkownika) lub programowanym. Zaletą trybu automatycznego jest możliwość wykonania wszystkich operacji wchodzących w skład obsługi układu klimatyzacji (odzysk, recykling, nabicie czynnika chłodzącego oraz oleju) po naciśnięciu tylko jednego przycisku, co pozwala na znaczną oszczędność czasu serwisantów. Do wykonywania rutynowych czynności serwisowych zaleca się stosowanie trybu programowanego tj. wyboru parametrów serwisowych z wbudowanej bazy danych, zawierającej informacje zgodne z zaleceniami producentów pojazdów.
W celu usprawnienia obsługi i diagnozowania układów klimatyzacji, urządzenie Refmatic EVO zostało zaprojektowane i zbudowane w oparciu o informacje zebrane od klientów. Generowane przez Refmatic EVO raporty zawierają dane o odzyskanej ilości czynnika chłodzącego i oleju, czasie i poziomie utrzymania próżni oraz ilościach czynnika i oleju wprowadzonych z powrotem do układu.
Refmatic EVO jest kolejnym, po DSAC100E, uzupełnieniem gamy urządzeń do diagnostyki i napraw układów klimatyzacji. DSAC100E to oparte na najnowszej technologii Bluetooth PDA urządzenie do kompleksowej diagnostyki termodynamicznej i elektronicznej. DSAC100E umożliwia diagnozowanie usterek układów klimatyzacji stosowanych przez głównych producentów pojazdów. Może być stosowane jako samodzielne urządzenie do diagnostyki klimatyzacji lub w połączeniu z urządzeniami DS100E, DS500E lub DS800E stanowić może rozbudowany tester wszystkich systemów pojazdu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Mohito - Elegancka czarna sukienka mini - Czarny
Elegancka czarna sukienka mini
kup teraz

Mohito - Swetrowa sukienka mini z golfem - Kremowy
Swetrowa sukienka mini z golfem
kup teraz

Mohito - Sukienka maxi w panterkę - Kremowy
Sukienka maxi w panterkę
kup teraz

Mohito - Sukienka midi w oryginalny wzór - Pomarańczowy
Sukienka midi w oryginalny wzór
kup teraz

Mohito - Wzorzysta sukienka koszulowa mini - Wielobarwny
Wzorzysta sukienka koszulowa mini
kup teraz

Mohito - Sukienka mini z długim rękawem - Różowy
Sukienka mini z długim rękawem
Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity