Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Delikatny jak kałasznikow

Michał Kij
Świat oszalał na punkcie terenówek. Wciąż są te prawdziwe, jak angielski Land Rover Defender czy rosyjski UAZ, i cała masa bulwarowych. No i jest Hummer.

Fot. GM
Fot. GM

 

Hummer H2. W porównaniu z H1 jest delikatny i miły. Na tyle, na ile może być delikatny kałasznikow. Wóz, który miał dać amerykańskiej armii lekki środek transportu, nieoczekiwanie spodobał się cywilom. Zwłaszcza od końcówki lat dziewięćdziesiątych, kiedy zaczął nim jeździć Arnold Schwarzenegger, spec od terminatorów, gliniarzy w przedszkolu i rządzenia Kalifornią.

Fot. GM
Fot. GM

 

H2 to już nie jest surowy wóz, w którego środku wyras­ta tunel wielkości Gór Skalistych. Mało tego, jest ulubieńcem pań prowadzących w Stanach porządne domy. Bo duży, pakowny, a łatwy w prowadzeniu i dający poczucie bezpieczeństwa. I dający też tę miłą satysfakcję szczupłym rączkom, że można nimi pokierować czymś, co waży prawie 3 tony.

 

Układ kierowniczy działa łatwiej, "kółko" szybciej wraca, a

Fot. GM
Fot. GM

układ napędowy jest cichszy. W standardzie jest system wspomagania nagłego hamowania oraz układ stabilizujący tor jazdy. Zawieszenie jest w pełni niezależne, a na obu osiach są hamulce tarczowe.

 

Najnowszy model ma aluminiowy silnik V8 o pojemności 6,2 l i mocy 393 KM. To o 20 proc. więcej niż poprzednio. Automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach pozwala wygodnie jeździć po mieście i nie ogranicza zbyt mocno tych prawie czterystu koni mocy.

Fot. GM
Fot. GM

 

Zmieniono wnętrze. Ma nową deskę rozdzielczą, a na samym końcu jest trzeci rząd foteli dla dwu osób. Pasażerowie tylnych siedzeń mają własną klimatyzację i ogrzewanie siedzisk.

 

O schowkach i bagażniku szkoda mówić. W aucie szerokości ponad dwu metrów (2063 mm) i długości 5170 mm można zmieścić skrzynkę piwa i karton chipsów. H2 w wersji ze skrzynią ładunkową oferuje od 623 do 1492 l pojemności ładowni. Auto jest bowiem dostępne w wersji kombi, jako H2 oraz pikap: H2 SUT.

Fot. GM
Fot. GM

 

Napęd oczywiście na czte­ry koła. Z tyłu jest blokada mechanizmu różnicowego, który ma ograniczony poślizg. Owe koła mają rozmiar siedemnastu cali.

 

Kąt natarcia (pod górkę) wynosi 39,8 stopnia, zejścia (z górki) 37,1. Kąt rampowy (możliwy przechył boczny) 23,5. Nie jest to rekord, Land Rover go pod tym względem przewyższa, ale

Fot. GM
Fot. GM

Hummer H2 nie będzie raczej pokonywał zdziczałych stron świata. Najwyżej miejskie korki.

 

W razie, gdyby były zanadto uciążliwe, do dyspozycji jest DVD do oglądania z tylnych siedzeń "Rio Bravo" lub "Urodzonych morderców". Co kto lubi.

 

Hummer jest jednym z najbardziej ekstremalnych samochodów terenowych. Na bakier z aerodynamiką, wielki, nie przejmujący się kryzysami naftowymi. Ma zbiornik o pojemności 121 l i może na nim przejechać 590 km - według danych fabrycznych. Czyli zużywa mniej więcej 20 l na 100 km. Nowy Hummer H2 kosztuje w Polsce od 322,5 tys. zł. W Stanach od 56 695 dol. (ok. 129 tys. zł).

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty