Możemy nawet mieć wrażenie, że pojazd nie trzyma się drogi - na szczęście
to tylko złudzenie.
- docieranie
- samochody wyposażone w nowe opony zimowe należy początkowo
prowadzić ostrożnie, unikać jazdy z dużą prędkością. Po kilkuset kilometrach
warto sprawdzić wyważenie kół - identyczne opony na osi
- stosowanie takich samych opon ma szczególnie
duże znaczenie dla zapewnienia optymalnych warunków jezdnych i bezpieczeństwa.
Zakładanie opon różnych typów może spowodować np. niespodziewane poślizgi.
Dlatego wszystkie 4 opony zimowe powinny być zawsze tego samego typu i
tej samej konstrukcji! Jeśli nie jest to możliwe, należy starać się, aby
na każdej osi założone były po dwie opony o tych samych wymiarach, charakterystyce
jezdnej, kształcie i głębokości bieżnika - ciśnienie powietrza w oponach
- należy pompować do ciśnienia podanego
w dokumentacji technicznej samochodu. W żadnym wypadku nie wolno zmniejszać
ciśnienia powietrza w kołach, aby zwiększyć przyczepność na lodzie i śniegu!.
Zaleca się częste sprawdzanie ciśnienia powietrza w oponach - minimalna głębokość bieżnika
- w wielu krajach obowiązują specjalne
przepisy określające głębokość bieżnika dla samochodów poruszających się
po górskich i ośnieżonych drogach. W Austrii wynosi ona 4 mm, a w Szwecji,
Norwegii i Finlandii 3 mm. W Polsce jest to 1,6 milimetra, ale opona zimowa
z tak płytkim bieżnikiem właściwie nie nadaje się do użytku - kierunek obrotów
- należy zwrócić uwagę, aby kierunek strzałek na
ściankach bocznych opon odpowiadał kierunkowi kręcenia się kół - indeks prędkości
- dla opon zimowych, zakładanych okresowo, tzn.
na czas zimy, może być niższy od wartości wymaganej w danych technicznych
samochodu. Jednak w takim przypadku, kierowca nie powinien przekraczać
takiej, niższej prędkości. - rotacja
- opony należy regularnie zamieniać na kołach, po przejechaniu
około 10 - 12 tys. km. - wymiana opon letnich na zimowe -
odpowiedni rozmiar opony należy
zawsze sprawdzić w dokumentacji technicznej samochodu. Jeśli dokumentacja
nie zaleca konkretnych parametrów dla opon zimowych, należy przyjąć ten
sam rozmiar, co opony letniej. Nie zaleca się stosowania opon nadwymiarowych
lub węższych niż letnie. Jedyny wyjątek to auta sportowe, o bardzo szerokich
oponach letnich
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
Materiały promocyjne partnera