Sprzedażą samochodów nie będzie się jednak zajmowało przedstawicielstwo japońskiego koncernu na Polskę, ale prywatna firma, która będzie je importować. Na podobnych zasadach funkcjonuje u nas chociażby Seat.

- Docelowo chcemy mieć 15-16 punktów dilerskich w całym kraju - mówi Maciej Małecki, udziałowiec łódzkiej spółki Auto Club odpowiedzialnej za wprowadzenie japońskiej marki na nasz rynek. Pięć salonów już podjęło współpracę z Auto Club przy tworzeniu sieci sprzedaży. Kolejnych pięć ma dołączyć w ciągu 2 miesięcy. Daihatsu stawia bowiem na wielomarkowość i chce sprzedawać swoje auta obok innych marek, zamiast od podstaw budować salony.
- Przy obecnej sytuacji na rynku to jedyne wyjście, bo z jednej marki trudno wyżyć - mówi Radek Pszczółka, rzecznik Polskiej Grupy Dilerów, kontrolującej 2,5 proc. rynku nowych aut w Polsce. Pszczółka podkreśla, że salony wielomarkowe są o wiele mniej podatne na okresowe spadki sprzedaży, bo gdy jednej marce ubywa klientów, to salon odbija to sobie, sprzedając auta innego producenta. A w przypadku Daihatsu, oferującego niezawodne i ekonomiczne auta, może być to świetnym sposobem na przeczekanie kryzysu.
Cena aut Daihatsu będzie zbliżona do Suzuki czy Toyoty i tutaj o klienta z pewnością rozegra się wojna. Chodzi zwłaszcza o model Daihatsu Sirion, będący rywalem niezwykle popularnych modeli Toyota Yaris czy Suzuki Swift. Również inne modele Daihatsu prezentują się ciekawie.
Najmniejszy Cuore ma kosztować ok. 37 tys. złotych. Jego atutem jest silnik, bardzo oszczędny, spalający średnio tylko 4,4 litra benzyny na 100 km. Cuore to w linii prostej następca nieprodukowanego już modelu Charade, dobrze znanego kierowcom pamiętającym lata 80. - Nie musimy budować wizerunku Daihatsu od zera, bo debiut ułatwi nam rozpoznawalność marki wśród kierowców - mówi Maciej Małecki z Auto Club.
Kupowany za dewizy model Charade cieszył się popularnością u schyłku PRL-u. Był ulubionym autem wśród żon marynarzy w Trójmieście. Ale zainteresowanie Charade wynikało przede wszystkim z tego, że był wyposażony w silnik Diesla, a olej napędowy, w przeciwieństwie do benzyny, nie był reglamentowany.
Reaktywację Daihatsu ułatwią też gusta klientów salonów. W Polsce blisko co czwarte nowe auto to właśnie "japończyk". Wybór Polski do sprzedaży kolejnej, po wejściu w 2008 r. Mazdy i hinduskiego koncernu Tata, marki nie jest przypadkowy. Polska to jeden z nielicznych w Europie krajów, gdzie sprzedaż nowych aut wykazuje jeszcze tendencję wzrostową.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie