DAF wprowadził nowe wersje modeli XF105 i CF85

Wojciech Frelichowski
DAF wprowadził nowe wersje modeli XF105 i CF85
DAF wprowadził nowe wersje modeli XF105 i CF85
Udostępnij:
Firma DAF wprowadza na rynek specjalne wersje ciągników siodłowych XF105 i CF85. Ccharakteryzują się one większą wydajnością i oszczędnością oraz mniejszą emisją spalin.
DAF wprowadził nowe wersje modeli XF105 i CF85
DAF wprowadził nowe wersje modeli XF105 i CF85

Specjalne wersje DAF-ów XF105 i CF85 to część programu ATe (Advanced Transport efficiency), czyli zaawansowanego planu większej wydajności w transporcie. Parametry techniczne pojazdów zostały całkowicie zoptymalizowane w celu uzyskania maksymalnej wydajności i oszczędności oraz możliwie najmniejszego wpływu na środowisko naturalne.

Jak informuje producent, plan maksymalnego zmniejszenia zużycia paliwa wymagał przeprowadzenia badań nad doskonaleniem właściwości aerodynamicznych. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu było zainstalowanie kompletu spojlerów dachowych i osłon bocznych w połączeniu z fartuchami bocznymi. Będą one stanowiły standardowe wyposażenie modeli ATe CF85 i XF105. Podobnie jak opony o małym oporze toczenia. Zastosowano ogumienie o rozmiarze 315/70R22.5, aby obniżyć wysokość pojazdu oraz przyczyniać się do zmniejszania oporu powietrza.

Nowe modele ATe CF85 i XF105 są wyposażone w silnik PACCAR MX o pojemności 12,9 l i mocy 460 KM w ekologicznej wersji EEV. Zastosowano w nich nowe tłoki i pierścienie tłokowe, zmniejszające tarcie wewnętrzne i polepszające wydajność silnika. Zoptymalizowano też układ wtrysku paliwa, układ smarowania oraz udoskonalono układ sterujący silnika.

Zobacz także: Scania serii R z nagrodą Master Truck of the Year 2011

Jednostka napędowa w modelach ATe wyłącza się automatycznie po pracy na obrotach jałowych przez pięć minut. Fabrycznie ustawiona prędkość maksymalna jest ograniczona do 85 zamiast 89 km/h, co umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 o 2-3%.

Silnik jest konfigurowany z automatyczną skrzynią biegów AS Tronic z trybem zmiany przełożeń całkowicie zoptymalizowanym pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa. Kierowca może zmieniać biegi samodzielnie jedynie przy prędkości poniżej 30 km/h oraz w przypadku stosowania hamulca silnikowego MX Engine Brake. We wszystkich pozostałych sytuacjach to układ elektroniczny wybiera idealny moment zmiany przełożenia.

Ponadto wszystkie modele ATe CF85 i XF105 są oferowane z pakietem szkolenia dla kierowców pojazdów DAF Eco, dzięki któremu można uzyskać stałe zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2, przeciętnie z 3 do 5%.

Wojciech Frelichowski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie