Daewoo-FSO istnieje

(ms)
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Daewoo-FSO w ostatnim dniu sierpnia zadecydowało o dalszym istnieniu spółki.

Sytuacja Daewoo-FSO jest bardzo trudna. Rok 2000 firma zamknęła deficytem ponad 2 mld zł. Około 570 mln zł to strata na działalności gospodarczej. Reszta strat to skutek nieodzyskania wszystkich pieniędzy za auta wysłane do sprzedawców. Jeżeli te pieniądze Daewoo-FSO odzyska, to w przyszłości kwoty
te zmienią się w zyski.
Ponadto Spółka ma ogromne - 3 mld 53 mln zł - zobowiązania finansowe wobec Daewoo Motor w Korei za zestawy samochodowe do montażu aut w systemie SKD oraz blisko 600 mln zł długu wobec
polskich banków. Koreańskiemu KorExim Bank, Daewoo-FSO jest winne 650 mln zł.
Na razie Koreańczycy i polski Skarb Państwa postanowili kontynuować działalność żerańskiej firmy.
Tymczasem, zarząd Daewoo Motor Polska złożył 2 września br. wniosek do sądu o ogłoszenie upadłości fabryki w Lublinie.

od 16 lat
Wideo

Inwestycje drogowe w Miliczu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty