Sytuacja Daewoo-FSO jest bardzo trudna. Rok 2000 firma zamknęła deficytem ponad 2 mld zł. Około 570 mln zł to strata na działalności gospodarczej. Reszta strat to skutek nieodzyskania wszystkich pieniędzy za auta wysłane do sprzedawców. Jeżeli te pieniądze Daewoo-FSO odzyska, to w przyszłości kwoty
te zmienią się w zyski.
Ponadto Spółka ma ogromne - 3 mld 53 mln zł - zobowiązania finansowe wobec Daewoo Motor w Korei za zestawy samochodowe do montażu aut w systemie SKD oraz blisko 600 mln zł długu wobec
polskich banków. Koreańskiemu KorExim Bank, Daewoo-FSO jest winne 650 mln zł.
Na razie Koreańczycy i polski Skarb Państwa postanowili kontynuować działalność żerańskiej firmy.
Tymczasem, zarząd Daewoo Motor Polska złożył 2 września br. wniosek do sądu o ogłoszenie upadłości fabryki w Lublinie.

Inwestycje drogowe w Miliczu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?