![]() | ![]() |
Rodowód
Tico to samochód zbudowany przez koreański koncern na licencji Suzuki. Jest produkowany od 1988 r. Uno debiutował w 1983 r. 6 lat później przeszedł modernizację.
Silnik
Tico, mimo że ma mniejszy silnik, jest autem szybszym. Prędkość maksymalna "koreańczyka" jest o 3 km/h większa niż uno. Jest też bardziej elastyczny. Na 4. biegu od 60 do 100 km/h rozpędza się o 4 s. szybciej. To duża różnica. Ma również oszczędniejszy silnik. W mieście na 100 km spala o ponad litr paliwa mniej. W trasie mniejszy apetyt ma uno. Pamiętajmy jednak, że są to samochody miejskie, wiec tak skonstruowano skrzynie biegów, aby do minimum zmniejszyć zużycie paliwa właśnie w mieście.
Komfort
Uno jest dłuższe od tico o 30 cm. Ma pojemniejszy bagażnik (270 l). Uno jest również o 15 cm szerszy. Tę różnicę zauważymy siedząc za kółkiem. Auto jest stabilniejsze, trudniej wpada w poślizg, pewniej trzyma się drogi.
Koszty eksploatacji
Trudno wskazać samochód tańszy. W przypadku włoskiego samochodu zdecydowanie mniej zapłacimy za przeglądy. Wyznaczane są co 15 tys. km, w tico co 10 tys. km. Ponadto z tico trzeba stawić się w serwisie po przejechaniu pierwszego tysiąca km.
Kupując nowego fiata możemy go ubezpieczyć za 5 proc. wartości samochodu. W Daewoo pakiet ubezpieczenia jest o 1 proc. droższy. Jednak przy zakupie samochodu do końca maja dostaniemy 1500 zł bonifikaty. Na wartości więcej traci tico.
Koszty eksploatacji (zł)
Marka | Deawoo Tico | Fiat Uno |
Ceny części | ||
Klocki hamulcowe | 90 | 140 |
Pasek rozrządu | 135 | 95 |
Błotnik przedni | 210 | 450 |
Reflektor przedni | 390 | 195 |
Przeglądy gwarancyjne | ||
Po 1 tys. km | 100 | 0 |
Po 10 tys. km | 400 | 0 |
Po 15 tys. km | 0 | 320 |
Po 20 tys. km | 380 | 0 |
Po 30 tys. km | 400 | 380 |
Dane techniczne
Marka | Deawoo Tico | Fiat Uno 3 d |
Cena | 21 300 | 22 000 |
Silnik | ||
Pojemność (ccm) | 796 | 899 |
Moc maksymalna (KM przy obr./min) | 41/5500 | 39/5500 |
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) | 59/2500 | 65/3000 |
Wymiary | ||
Rozstaw osi (cm) | 234 | 236 |
Długość (cm) | 334 | 365 |
Szerokość (cm) | 140 | 155 |
Wysokość (cm) | 139 | 145 |
Waga (kg) | 620 | 755 |
Pojemność bagażnika (l) | 145/1050 | 270/970 |
Średnica zawracania (m) | 8,8 | 9,4 |
Osiągi | ||
Prędkość maks. (km/h) | 143 | 140 |
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) | 17,5 | 18,0 |
Elastyczność 60 - 100 km/h (IV b) (s) | 17,7 | 21,8 |
Hałas przy 100 km/h (IV b) (dB) | b.d. | 71 |
Droga ham. ze 100 km/h (m) | b.d. | 47,5 |
Średnie zużycie paliwa | ||
Miasto (l/100 km) | 6,9 | 8,0 |
Trasa (l/100 km) | 5,5 | 5,0 |
Gwarancja | 2/4 | 1/6 |
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?