Daewoo Matiz

(zpd)
Przez długi czas jest ten samochód był u nas bardzo popularny.

Wiceliderem polskiego rynku przez długi czas był niewielki pojazd segmentu A - Daewoo Matiz. Walczył o prymat z fiatowskim Seicento, aż w końcu został zepchnięty na trzecią pozycję przez Skodę Fabię.

Daewoo Matiz

W konstrukcji Matiza mają swój udział renomowane firmy. Nadwozie wyszło spod ręki włoskiej Ital Design kojarzonej ze świetnym stylistą Giorgio Giugiaro. Silnik i wiele elementów tzw. podwozia pochodzą natomiast od Suzuki.
Matiz w Polsce oficjalnie został zademonstrowany wiosną 1999 r.
Atutem decydującym o pomyślnej rywalizacji z fiatowskim Seicento jest 5-drzwiowe nadwozie. Tę wielość drzwi doceniają zwłaszcza ci, którym przyszło jechać z tyłu. Drzwi tylne boczne otwierają się dość szeroko i łatwy jest dostęp na tylne siedzenie jak i opuszczenie tego miejsca.
Wnętrze
Podczas dalszych wyjazdów na wygodę mogą liczyć 2 osoby siedzące z tyłu - po prostu szerokość wnętrza wynosi tylko 120 cm. Za to miejsca na nogi, zarówno dla siedzących z przodu jak i z tyłu jest wystarczająco. Przyjemne wrażenie robią wykładziny ścian, nie widać lakierowanych blach.

Daewoo Matiz

Silnik
Wywodzi się z prostej linii od Suzuki Alto, u nas znanego samochodu pod postacią Daewoo Tico i spotykanych na naszych drogach hinduskich Maruti 800. W porównaniu do poprzedników ma większą moc i inne usprawnienia (np. wielopunktowy wtrysk benzyny) wprowadzone w celu nadania pojazdowi lepszej dynamiki. Zaletą silnika jest również umiarkowana głośność jego pracy.
Miejskie auto
Niewielkie wymiary zewnętrzne (długość 3495 mm) i łatwość określenia obrysu zewnętrznego, przede wszystkim tylnego, pomagają manewrować pojazdem. Kierowca ma też dobrą widoczność ze swojego miejsca.
Wyposażenie i cena
Samochód oferowany jest w jednej wersji silnikowej i aż w 7 wersjach wyposażenia. Najskromniej wyposażono wersję Friend (immobiliser, wycieraczka i ogrzewanie szyby tylnej), dalej są: Life, S-line, Style, K-line, Joy i Top. W tej najbogatszej wersji Top otrzymujemy np. poduszkę powietrzną dla kierowcy i obok niego siedzącego pasażera, ABS i klimatyzację. Za wersję najuboższą Friend u niektórych dealerów w promocji zapłacimy 22 200 zł.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie