
W ostatnich miesiącach jakby nieco zapomnieliśmy o marce Daewoo. Kłopoty koreańskiej centrali, a teraz niepewna przyszłość fabryki na Żeraniu spowodowały gwałtowny spadek sprzedaży aut tej firmy. Daewoo jednak nie składa broni. Podczas salonu samochodowego w Paryżu mogliśmy oglądać produkcyjne wersje małego samochodu kalos i propozycję następcy leganzy. Ostatnio Daewoo zaprezentowało flexa, prototyp następcy nubiry. Wszystkie te samochody przedstawimy w dodatku Moto, choć na razie nic nie słychać o planach wprowadzania ich do Polski.
Daewoo evanda ma dość monotonną, ale dystyngowaną i dyskretną linię, nie pozbawioną uroku. W końcu stylizowała go firma Italdesign. Charakterystyczna atrapa chłodnicy pozwala bez trudu rozpoznać markę. W zarysie karoserii można szukać śladów podobieństwa do leganzy, ale w kształcie nadwozia i wnętrza evandy nie ma już infantylizmów, jakie mogły nieco drażnić w obłych kształtach leganzy. Zarys świateł połączony z atrapą chłodnicy, ma jednak w sobie coś drażniącego.
W dystyngowanym wnętrzu umieszczono trochę praktycznych uchwytów, schowków i półek. Także pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji podłokietnik, zamieniany w schowek z dwoma uchwytami na kubki. W samochodzie jest 5 miejsc z zagłówkami i trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa. W podstawowej wersji wyposażenia evanda ma przednie i boczne poduszki powietrzne, ABS, elektryczne szyby we wszystkich drzwiach i klimatyzację. W opcjach dostępna jest skórzana tapicerka, drewniane wstawki w deskę rozdzielczą, automatyczna klimatyzacja, umieszczone w kierownicy przyciski sterowania radiem oraz przyciemniające się automatycznie tylne lusterko.
Samochód jest napędzany dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 131 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 181 Nm. Na rozpędzenie się do 100 km/h evanda potrzebuje tylko 10,7 sekundy, a maksymalna prędkość sięga 200 km/h. Można wybierać między standardową, pięcioprzełożeniową manualną skrzynią biegów a czterobiegowym automatem, należącym już do pokolenia nowych, inteligentnych skrzyń, potrafiących dostosować się do warunków jazdy i stylu prowadzenia kierowcy.

Wnętrze evandy jest przestronne i pozbawione stylistycznych infantylności, które można było zarzucić leganzie. Skórzana tapicerka i drewniane wstawki na środkowej konsoli sprawiają, że wnętrze jest dość dystyngowane.
Motoshow w Piotrkowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?