Widać, że dla producenta ważniejszym produktem jest model Sandero niźli Logan, który swoją oficjalną premierę w salonach będzie miał dopiero wiosną tego roku.
Cóż, zatem nowego możemy doświadczyć w nowej, już trzeciej generacji Sandero? Zdecydowanie to, co się rzuci w oczy to zmieniony wygląd przodu auta oraz mocniej opadająca linia dachu. To, co zauważą tylko wytrawni obserwatorzy to bardziej pochylona przednia szyba, która de facto definiuje sposób poprowadzenia dachu. Nowe Sandero jest szersze i większe od poprzednika, ale niższe.
Producent zarówno w przypadku przednich, jak i tylnych świateł zastosował technologię LED, co wpisał w kształt litery „Y” (ze względu na to, że LED-y nie zostały wprowadzone do świateł drogowych nie można mówić tutaj o wersji Full LED).
Warto również zwrócić uwagę na umiejscowienie anteny, która powędrowała na tył auta. Wersja Stepway różni się jedynie tym, że auto jest trochę wyższe od standardowej wersji Sandero, zainstalowano więcej surowych plastików, które mają sprawiać wrażenie, że autem można pojechać gdzieś dalej niż tylko na drogi asfaltowe. Ma bardziej przypominać SUV-a. W odmianie Stepway zastosowano również relingi dachowe, które będą dostępne tylko w tym modelu, ale warto nadmienić, że antena nie jest składana, co dla niektórych może być utrudnieniem przy zakładaniu boxu dachowego.
W każdym przypadku z premier, czyli Sandero, Stepway i Logan mówimy praktycznie o tym samym wnętrzu (auta były projektowane w tym samym momencie). Jest więcej miejsca od poprzedników, mamy też kilka dodatkowych opcji, ze względu na nowe przepisy, a największą nowością jest elektryczny hamulec postojowy i elektrycznie otwierany szyberdach. W nowych odsłonach Dacii możemy zamówić zarówno wyświetlacz dotykowy do multimediów, który oferuje pełną informację (jak na tę klasę auta) dotyczącą samochodu. Jeśli jednak kupujących nie będzie stać na system multimedialny to zastąpić go może prywatny telefon użytkownika, na który można ściągnąć specjalną aplikację, która za pomocą bluetootha połączy się z autem. Dacia oferuje nawet specjalny uchwyt, aby to ułatwić i złączę USB to podłączenia telefonu pod zasilanie. Oczywiście w okolicach uchwytu. W sumie Dacia w swojej ofercie ma trzy systemy multimedialne Media Control, Media Display i Media Nav.
W ofercie Sandero znajdą się trzy silniki i dwie skrzynie biegów:
- SCe 65 czyli jednolitrowy, trzycylindrowy silnik obsługiwany przez 5-biegową manualną skrzynię biegów (silnik ten nie będzie dostępny w wersji Stepway),
- TCe90, czyli turbodoładowany, jednolitrowy silnik, który będzie dostępny zarówno z 6-biegową manualną skrzynią, jak i z automatyczną skrzynią CVT,
- TCe 100 LPG – jednolitrowy silnik z trzema cylindrami zasilany zarówno przez LPG i benzynę obsługiwany przez 6-biegową manualną skrzynię. Co najciekawsze Logan będzie sprzedawany tylko z takim silnikiem, a zbiornik na gaz umiejscowiony będzie w miejscu koła zapasowego, przez co kupujący otrzyma jedynie zestaw naprawczy.
Dla fanów silników wysokoprężnych natomiast pojawiła się smutna wiadomość, producent nie przewiduje takich jednostek. Wszystkie silniki wyposażone będą w system Start/Stop.
Co się tyczy bezpieczeństwa to nowa Dacia wyposażona jest w Standardzie w 6 poduszek powietrznych i wzmocnione prowadnice oraz komorę silnika. Z systemów, które znajdziemy na pokładzie wymienić należy asystenta martwego pola, automatyczny hamulec awaryjny czy czujniki deszczu i zmierzchu.
Nowe Sandero oficjalnie dostępne w salonach będą od połowy lutego i kosztować będą od 40 900 zł w wersji ACCESS do 62 900 zł w wersji STEPWAY COMFORT. Logan natomiast wprowadzony ma być na wiosnę tego roku i jeszcze nie podano jego ceny. A już niedługo na naszej stronie test nowej Sandero.
Zobacz także: Testujemy hybrydy Renault
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?