Dacia. Podsumowanie sprzedaży w 2022 roku. Czy wiesz który model króluje

Paweł Piątek
W 2022 roku marka Dacia sprzedała w naszym kraju 20 739 samochodów osobowych. Marka zajęła 4. miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych. Udział Dacii w całym rynku rynku wyniósł 4,9%, jest to 0,5 punkta procentowego więcej w porównaniu z rokiem 2021, co daje marce TOP8 na rynku samochodów osobowych.
W 2022 roku marka Dacia sprzedała w naszym kraju 20 739 samochodów osobowych. Marka zajęła 4. miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych. Udział Dacii w całym rynku rynku wyniósł 4,9%, jest to 0,5 punkta procentowego więcej w porównaniu z rokiem 2021, co daje marce TOP8 na rynku samochodów osobowych. Dacia
W 2022 roku marka Dacia sprzedała w naszym kraju 20 739 samochodów osobowych. Marka zajęła 4. miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych. Udział Dacii w całym rynku rynku wyniósł 4,9%, jest to 0,5 punkta procentowego więcej w porównaniu z rokiem 2021, co daje marce TOP8 na rynku samochodów osobowych.

Spis treści

Dacia. Sprzedaż w 2022 roku

Najlepiej sprzedającym się samochodem z gamy Dacii pozostaje Duster, z wynikiem 10 960 wydanych egzemplarzy. Duster uplasował się na 2 miejscu w segmencie C-SUV, a wśród klientów indywidualnych jest liderem w segmencie. Duster jest również na 4 miejscu wśród modeli najchętniej wybieranych przez klientów w Polsce. W tym roku w salonach pojawił się Duster w programie Dacia Up&Go z dostawą od ręki oraz wersja Extreme – jeszcze bardziej „outdoorowa” propozycja Dacii.

W 2022 roku marka Dacia sprzedała w naszym kraju 20 739 samochodów osobowych. Marka zajęła 4. miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych. Udział
W 2022 roku marka Dacia sprzedała w naszym kraju 20 739 samochodów osobowych. Marka zajęła 4. miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych. Udział Dacii w całym rynku rynku wyniósł 4,9%, jest to 0,5 punkta procentowego więcej w porównaniu z rokiem 2021, co daje marce TOP8 na rynku samochodów osobowych. Dacia

Drugim wynikiem może poszczycić się Dacia Sandero – w 2022 roku w Polsce wydano 6 049 samochodów. Model znalazł się w TOP2 w segmencie wśród klientów indywidualnych oraz w TOP3 w całym segmencie B. Sandero może poszczycić się też wysokim miksem sprzedaży – ponad 83% stanowi wersja Stepway.

Gama Dacii wzbogaciła się w zeszłym roku o nowy model, Dacię Jogger. Samochód w wersji 5- i 7-miejscowej cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. W ubiegłym roku wydano 2 081 Dacii Jogger, co plasuje ją na 3 pozycji wśród najbardziej popularnych modeli marki. Sprzedaż Joggera z silnikiem LPG stanowi blisko 80%, najczęściej klienci wybierają bogatą wersję Extreme z fabrycznym LPG i siedmioma miejscami.

Dacia. Z fabryczną instalacją LPG

W 2022 roku marka Dacia sprzedała w naszym kraju 20 739 samochodów osobowych. Marka zajęła 4. miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych. Udział
W 2022 roku marka Dacia sprzedała w naszym kraju 20 739 samochodów osobowych. Marka zajęła 4. miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych. Udział Dacii w całym rynku rynku wyniósł 4,9%, jest to 0,5 punkta procentowego więcej w porównaniu z rokiem 2021, co daje marce TOP8 na rynku samochodów osobowych. Dacia

Silniki dwupaliwowe (zasilane benzyną i LPG) stanowią 54% sprzedaży marki w Polsce. Dacia jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG) w całej swojej gamie samochodów osobowych. Oferta ekologicznych, ekonomicznych i praktycznych silników TCe 100 LPG Dacii spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów. Dwa na trzy samochody sprzedawane w Polsce klientom indywidualnym są to samochody z fabryczną instalacją LPG. 

Dacia. Plany na 2023

Dacia wdrożyła nową identyfikację wizualną we wszystkich modelach gamy, wszystkie samochody
w salonach pojawią się z nowym logo. Nowe logo na samochodach i nowa identyfikacja wizualna w stylu „outdoorowym” będą widoczne także w salonach i serwisach do końca br. Dacia przeszła proces zmian, ale nadal jest ona marką przywiązaną do tego, co naprawdę niezbędne. Dla Dacii ważne jest oferowanie samochodów, które nie mają zbędnych dodatków, ale za to idealnie trafiają w potrzeby klientów. Są to przede wszystkim solidne i niezawodne samochody, niezwykle wszechstronne w codziennym użytkowaniu.

- Cieszymy się z zeszłorocznych wyników. Dacia staje się marką coraz chętniej wybieraną przez klientów indywidualnych w Polsce, którzy doceniają wyjątkowo korzystny stosunek jakości do ceny samochodów Dacii i najwyższą wartość rezydualną przy odsprzedaży, tak jak w nagradzanym modelu Duster, który stał się ikoną naszej marki. Wprowadzony na rynek w ubiegłym roku model Dacia Jogger okazał się sukcesem i trzecim najchętniej wybieranym modelem w gamie Dacii. Bardzo dobre wyniki osiąga Sandero, którego wersja Stepway jest najchętniej wybieraną w Polsce − mówi Grzegorz Zalewski, Dyrektor Marki Dacia Terytorium East.
− Nasza marka przechodzi transformację: nowa identyfikacja wizualna obejmuje całą gamę aut, salony i serwisy. Wszystko się zmienia i ma na celu zagwarantować proste i solidne rozwiązania, usługi i samochody, które doskonale dopasowują się do stylu życia użytkowników, bez zbędnych dodatków, ale po prostu fajne.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty