Dacia. Marka zmienia logo

Mariusz Michalak
Podczas prezentacji planu strategicznego na początku 2021 r. Dacia zapowiedziała początek nowego rozdziału w swojej historii. Teraz przyszła pora na zmianę loga marki.

Pojawiają się nowe logo, nowy znak, nowe kolory, nowe obszary działalności, choć marka nie odcina się od swoich korzeni.

Denis Le Vot, dyrektor generalny, określa Dacię jako „markę, która stale na nowo definiuje to, co najważniejsze w samochodach”.

Fot. Dacia
Fot. Dacia

Nowy logotyp i znak graficzny zostały opracowane przez wewnętrzny dział projektowy. Chodziło o to, aby wyrazić to co jest esencją i fundamentem marki od jej powstania.

Centralnym elementem nowej identyfikacji wizualnej jest logotyp. Już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie poczucia solidności i stabilności. Design liter jest świadomie minimalistyczny – „D” wygląda jak odwrócone „C” – by wizualnie oddać charakterystyczne dla marki cechy: prostotę i pomysłowość. Geometryczny charakter logotypu powoduje, że powiązane litery kojarzą się z ruchem części mechanicznych.

Połączone litery „D” i „C” są jak dwie części, które razem tworzą ogniwo łańcucha, symbol solidności i więzi. Mocny graficznie znak pozwala z łatwością rozpoznać markę, nawet z daleka.

Cała grafika marki jest świadomie minimalistyczna – ma przypominać, że Dacia jest marką, która koncentruje się na tym, co najważniejsze. Zgodnie z charakterem marki system graficzny jest zarazem solidny i elastyczny. Na przykład strzałka, którą tworzy w logotypie „D”, kieruje spojrzenie w stronę tego, co najważniejsze i sprawia wrażenie ruchu marki zwróconej ku przyszłości.

Paleta kolorystyczna skupiona wokół zieleni w odcieniu khaki sugeruje bliskość z naturą, tak ważną dla naszych klientów i obszar, na którym samochody Dacii pokazują pełnię swoich możliwości wzorem kultowego Dustera.

Paletę uzupełniają dodatkowe kolory:

- kolory ziemi – trzy kolory uzupełniające – ciemny khaki, terra cotta, piasek

- dwa pozostałe kolory uzupełniające – żywe odcienie pomarańczu i zieleni – dopełniają palety i wnoszą akcent technologiczny.

Nowa identyfikacja wizualna marki będzie wdrażana od czerwca 2021 roku w różnych kanałach komunikacji, m.in. na stronach internetowych marki, w reklamie czy broszurach. Salony Dacii będą stopniowo wprowadzać nową identyfikację od początku 2022 roku. Na samochodach nowe logo i znak pojawią w drugim półroczu 2022.

Zobacz także: DS 9 - luksusowy sedan

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty