Czy Toyota Auris to samochód rajdowy?

(ip)
Czy seryjny Auris, który wygląda na auto dość delikatne, jest w stanie podołać trudom rajdowej jazdy? Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie, amerykańskie Centrum Techniczne Toyoty (TTC) w Ann Arbor w stanie Michigan przygotowało seryjnego Aurisa (model ten sprzedawany jest w USA jako Corolla iM) do startu w Rally America, wprowadzając jedynie minimalne modyfikacje.Fot. Toyota
Czy seryjny Auris, który wygląda na auto dość delikatne, jest w stanie podołać trudom rajdowej jazdy? Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie, amerykańskie Centrum Techniczne Toyoty (TTC) w Ann Arbor w stanie Michigan przygotowało seryjnego Aurisa (model ten sprzedawany jest w USA jako Corolla iM) do startu w Rally America, wprowadzając jedynie minimalne modyfikacje.Fot. Toyota
Czy seryjny Auris, który wygląda na auto dość delikatne, jest w stanie podołać trudom rajdowej jazdy? Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie, amerykańskie Centrum Techniczne Toyoty (TTC) w Ann Arbor w stanie Michigan przygotowało seryjnego Aurisa (model ten sprzedawany jest w USA jako Corolla iM) do startu w Rally America, wprowadzając jedynie minimalne modyfikacje.

Samochód wystartował w regionalnym rajdzie przez Puszcze Ojibwe w stanie Minnesota. Trasa przebiegała przez tereny będące raczej domeną samochodów terenowych z napędem na cztery koła. Ku powszechnemu zaskoczeniu, Auris, którego prowadzili inżynierowie TTC, Colin Ravenscroft i Kyle Steinkamp, nie tylko dojechał do mety, ale wywalczył miejsce na podium, zajmując trzecie miejsce w swojej klasie.

 Przed startem w Minnesocie zespół Toyoty wystartował fabrycznym Aurisem bez żadnych modyfikacji w rajdzie STPR (Susquehannock Performance Rally), aby przetestować konstrukcję. Jedynym problemem na trasie okazał się niski prześwit, narażający na uszkodzenie układ wydechowy i inne podzespoły pod spodem auta. Dlatego przygotowując samochód do decydującej imprezy, podniesiono nieco zawieszenie, wykorzystując standardowe części z innych modeli Toyoty, a także zainstalowano osłony newralgicznych elementów. Rozwiązanie sprawdziło się znakomicie.

Rajd przez Puszcze Ojibwe był dla Toyoty imprezą szczególnie udaną – jadący rajdową Toyotą RAV4 Ryan Millen zajął pierwsze miejsce nie tylko w klasie 2WD, ale i w klasyfikacji generalnej, pokonując kierowców mocniejszych, bardziej zmodyfikowanych samochodów.

W październiku Ravenscroft i Steinkamp wystartują Aurisem w rajdzie LSPR (Lake Superior Performance Rally) w stanie Michigan.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie