Czy praktyczny samochód musi być drogi?

Motofakty.pl
Nowy Fiat TipoPodstawową wersję włoskiego sedana wyceniono na 42 600 zł. Fiat nie zdecydował się na marketingowy zabieg sztucznego redukowania ceny wyjściowej auta na drodze zubażania jego wyposażenia czy montowania niewystarczająco mocnego silnika. Podstawowa wersja, nazwana Tipo, otrzymuje w standardzie wszystko, co niezbędne – w tym manualną klimatyzację i system audio ze złączem USB.Fot. Fiat
Nowy Fiat TipoPodstawową wersję włoskiego sedana wyceniono na 42 600 zł. Fiat nie zdecydował się na marketingowy zabieg sztucznego redukowania ceny wyjściowej auta na drodze zubażania jego wyposażenia czy montowania niewystarczająco mocnego silnika. Podstawowa wersja, nazwana Tipo, otrzymuje w standardzie wszystko, co niezbędne – w tym manualną klimatyzację i system audio ze złączem USB.Fot. Fiat
Nowe samochody systematycznie drożeją. Rozwiązania techniczne, wygląd, rynkowe trendy – powodów do windowania cen jest wiele. Czy w najpopularniejszej klasie kompaktowej można znaleźć propozycje za rozsądne pieniądze? Kilkanaście lat temu przyzwoicie wyposażony kompaktowy sedan był do kupienia za niecałe 55 tysięcy złotych.
Nowy Fiat TipoPodstawową wersję włoskiego sedana wyceniono na 42 600 zł. Fiat nie zdecydował się na marketingowy zabieg sztucznego redukowania ceny wyjściowej
Nowy Fiat Tipo

Podstawową wersję włoskiego sedana wyceniono na 42 600 zł. Fiat nie zdecydował się na marketingowy zabieg sztucznego redukowania ceny wyjściowej auta na drodze zubażania jego wyposażenia czy montowania niewystarczająco mocnego silnika. Podstawowa wersja, nazwana Tipo, otrzymuje w standardzie wszystko, co niezbędne – w tym manualną klimatyzację i system audio ze złączem USB.

Fot. Fiat

Aktualnie z takiego pułapu startują ceny bazowych wersji niektórych przedstawicieli segmentu C. Aby cieszyć się sensownym wyposażeniem trzeba dołożyć przynajmniej kilka, a nierzadko kilkanaście tysięcy złotych. Zaczyna robić się drogo. Czy ceny nowych samochodów muszą być równie wygórowane? Nowy – kompaktowy model Fiata udowadnia, że dobrze wyposażone auto nie musi być drogie. Podstawową wersję włoskiego sedana wyceniono na 42 600 zł.

Fiat, w przeciwieństwie do wielu konkurentów, nie zdecydował się na marketingowy zabieg w postaci zwiększania zainteresowania nowością poprzez sztuczne redukowanie ceny bazowej auta na drodze zubażania jego wyposażenia czy montowania niewystarczająco mocnego silnika.

Podstawowa wersja, nazwana Tipo, otrzymuje w standardzie wszystko, co niezbędne – w tym manualną klimatyzację, system audio ze złączem USB, regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy, centralny zamek ze sterowaniem przyciskami w kluczyku, elektrycznie regulowane szyby przednie czy asystenta ruszania pod wzniesienia (Hill Hold Control). O bezpieczeństwo dbają systemy ABS, ESP oraz dwie czołowe poduszki powietrzne. 

Nowy Fiat TipoPodstawową wersję włoskiego sedana wyceniono na 42 600 zł. Fiat nie zdecydował się na marketingowy zabieg sztucznego redukowania ceny wyjściowej
Nowy Fiat Tipo

Podstawową wersję włoskiego sedana wyceniono na 42 600 zł. Fiat nie zdecydował się na marketingowy zabieg sztucznego redukowania ceny wyjściowej auta na drodze zubażania jego wyposażenia czy montowania niewystarczająco mocnego silnika. Podstawowa wersja, nazwana Tipo, otrzymuje w standardzie wszystko, co niezbędne – w tym manualną klimatyzację i system audio ze złączem USB.

Fot. Fiat

Na przekór rynkowym zwyczajom, Fiat oferuje wyposażenie opcjonalne - zarówno w postaci pakietów, jak i indywidualnych dodatków - już do bazowej wersji. Na 2000 zł wyceniono kurtyny i boczne poduszki powietrzne. Tyle samo trzeba zapłacić za pakiet zawierający wielofunkcyjną kierownicę ze skórzanym obszyciem, radio Uconnect oraz tylne czujniki parkowania. Taka polityka ułatwia klientowi skonfigurowanie auta w założonym budżecie. Cieszy również fakt, że dodatki nie są łączone na siłę – np. zamawiając chromowane klamki zewnętrze, nie trzeba od razu płacić za chromowane listwy pod linią szyb bocznych.

Najtańsze Tipo otrzymuje 95-konny silnik 1.4 16V.To w zupełności wystarczające źródło sił napędowych. Nowy Fiat Tipo waży 1150 kg, więc 95 KM i 127 Nm w połączeniu z 6-biegową skrzynią pozwala na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy i rozpędzanie się nawet do 185 km/h.

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by do podstawowej wersji wyposażeniowej Tipo wybrać też benzynowy silnik 1.6 E-Torq, z najtańszą w segmencie, automatyczną skrzynią biegów (od 49 600 zł) albo niezwykle oszczędne turbodiesle 1.3 MultiJet (95 KM; od 52 600 zł) lub 1.6 MultiJet (120 KM; od 58 600 zł).

Z punktu widzenia nabywcy optymalnym wyborem są wersje Opening Edition oraz Opening Edition Plus, które w wersji z 95-konnym silnikiem 1.4 16V kosztują odpowiednio 49 100 zł i 51 100 zł. Co nabywca otrzyma w zamian? Nowy Fiat Tipo Opening Edition jest wyposażany m.in. w sześć poduszek powietrznych, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, radio UConnect z USB, AUX oraz zestawem głośnomówiącym Bluetooth, wielofunkcyjną kierownicę, przedni podłokietnik, chromowane listwy dekoracyjne nadwozia i 16-calowe alufelgi.

Nowy Fiat TipoPodstawową wersję włoskiego sedana wyceniono na 42 600 zł. Fiat nie zdecydował się na marketingowy zabieg sztucznego redukowania ceny wyjściowej
Nowy Fiat Tipo

Podstawową wersję włoskiego sedana wyceniono na 42 600 zł. Fiat nie zdecydował się na marketingowy zabieg sztucznego redukowania ceny wyjściowej auta na drodze zubażania jego wyposażenia czy montowania niewystarczająco mocnego silnika. Podstawowa wersja, nazwana Tipo, otrzymuje w standardzie wszystko, co niezbędne – w tym manualną klimatyzację i system audio ze złączem USB.

Fot. Fiat

Nowy Fiat Tipo w wersji Opening Edition Plus otrzymuje ponadto samościemniające się lusterko wsteczne, czujniki deszczu i zmierzchu, które dbają o włączanie wycieraczek i świateł mijania, tempomat, kierownicę z obszytym skórą wieńcem, radio Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym i systemem Bluetooth oraz 17-calowe alufelgi. Równie obfite doposażenie bazowej wersji mogłoby pochłonąć ponad 10 tys. zł. Lepiej od razu wybrać specjalną wersję Opening Edition lub Opening Edition Plus. Jeżeli w budżecie pozostaną wolne środki, warto pomyśleć o zainwestowaniu w pakiet wydłużonej gwarancji Maximum Care. Każda z jego wersji zapewnia wykonywanie napraw w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Fiata w Polsce i Europie, przy jednoczesnym całkowitym zabezpieczeniu użytkownika samochodu przed kosztami usuwania usterek komponentów mechanicznych i elektrycznych.

Podstawowy wariant wydłużonej gwarancji Maximum Care przedłuża dwuletni, fabryczny okres gwarancyjny o rok. Kosztuje od 790 do 1340 zł. Ograniczeniem pozostaje przebieg, który nie może przekroczyć 45-120 tys. kilometrów (w zależności od wybranej opcji).

Nowy Fiat TipoPodstawową wersję włoskiego sedana wyceniono na 42 600 zł. Fiat nie zdecydował się na marketingowy zabieg sztucznego redukowania ceny wyjściowej
Nowy Fiat Tipo

Podstawową wersję włoskiego sedana wyceniono na 42 600 zł. Fiat nie zdecydował się na marketingowy zabieg sztucznego redukowania ceny wyjściowej auta na drodze zubażania jego wyposażenia czy montowania niewystarczająco mocnego silnika. Podstawowa wersja, nazwana Tipo, otrzymuje w standardzie wszystko, co niezbędne – w tym manualną klimatyzację i system audio ze złączem USB.

Fot. Fiat

Kto dużo podróżuje, powinien pomyśleć o zainwestowaniu 1990-2690 zł w 4-letnią gwarancję z limitem 60-160 tys. kilometrów przebiegu. Bezkompromisową propozycją jest opcja 5-letniej gwarancji (2890-3990 zł) z limitem 75-200 tys. km.

Przemyślana, a zarazem kompleksowa oferta, przy uwzględnianiu na każdym kroku zasady „value for money", czyli oferowania dobrej jakości za rozsądne pieniądze, uczyni z nowego Fiata Tipo bardzo mocnego gracza w stawce kompaktowych sedanów. Włoska marka nie zamierza spoczywać na laurach. W blokach startowych czekają już Tipo w wersjach hatchback i kombi.

Nowy kompaktowy sedan jest już do obejrzenia w salonach Fiata. Istnieje też możliwość zapisania się na jazdy próbne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty