Czy opony zimowe są przereklamowane? Wielu kierowców twierdzi, że tak

redakcja.regiomoto
Opony zimowe lepiej sprawdzają się też jesienią
Opony zimowe lepiej sprawdzają się też jesienią
Nie zwiększają bezpieczeństwa, są drogie i niepotrzebne – tak o zimówkach mówią kierowcy, którzy na nich nie jeżdżą. Ile jest prawdy w tych stwierdzeniach?
Opony zimowe lepiej sprawdzają się też jesienią
Opony zimowe lepiej sprawdzają się też jesienią

Oto najczęstsze wymówki, by nie zmieniać opon na zimowe.

Bo w warsztatach są kolejki

Odkładanie terminu wymiany opon może się zemścić. Telefoniczne umawianie się na wizytę w serwisie oponiarskim może być dość czasochłonne. Znalezienie dogodnego dla nas terminu oznacza konieczność obdzwonienia kilkunastu okolicznych warsztatów. Tracimy na tym nerwy i czas. W skrajnych przypadkach kierowcy oszczędzają sobie tych wrażeń i rezygnują z wymiany.

- Aby usprawnić proces umawiania się na sezonową wymianę opon stworzyliśmy serwis internetowy, który automatycznie wyszukuje warsztaty, w których wymiana opon będzie możliwa w dogodnym dla kierowcy terminie. W chwili obecnej w naszej sieci jest ponad trzysta warsztatów w całej Polsce – mówi Andrzej Skowron, prezes firmy Polskie Składy Oponiarskie, właściciela serwisu Wymianaopon.pl, który umożliwia zapisanie się na wymianę opon online.

Bo w Polsce jest mało śniegu

To popularny argument, który w praktyce nic nie znaczy.

- Opony letnie przestają działać efektywnie, kiedy średnie dobowe temperatury spadają poniżej 7 st. C. Niezależnie od tego, czy droga jest sucha, mokra, świeci słońce czy pada deszcz, zimówki zapewniają po prostu większe bezpieczeństwo przy niższych temperaturach - przekonuje ekspert serwisu Wymianaopon.pl.

W teście brytyjskiego magazynu „Autoexpress", przy awaryjnym hamowaniu z prędkości 80 km/h na mokrej nawierzchni, auto jadące na zimówkach zatrzymało się po 35 m. Po zmianie opon na letnie, droga hamowania wydłużyła się do 42 m. Co więcej, auto jadące na oponach letnich jechało z prędkością 30 km/h w punkcie, w którym samochód na zimówkach stał już w miejscu.

Bo jeżdżę tylko po mieście

Pomijając kwestię niskich temperatur, nie wszystkie ulice w miastach są regularnie odśnieżane. Drogi lokalne i osiedlowe parkingi bywają „białe" nawet przez kilka tygodni.

Opony zimowe zapewniają lepszą trakcję w warunkach zimowych. Na miejskich ulicach pewne panowanie nad samochodem może uchronić nasz samochód przed drobnymi uszkodzeniami oraz pieszych przed tymi poważniejszymi. To prawda, że wielu kierowców przez całą zimę jeździ na oponach letnich bez żadnych przygód. Ale nie wynika to z faktu, że o ich bezpieczeństwo dobrze zadbały służby miejskie. Mieli też dużo szczęścia, bo nie spotkały ich żadne sytuacje ekstremalne

Bo nie stać mnie na dwa komplety

Opony letnie są wykonane z zupełnie innej mieszanki i zużywają się szybciej poza swoim nominalnym sezonem. To jeden z niewielu punktów, w którym zwykłe auta są podobne do tych rodem z Formuły 1.

- Niekorzystne warunki zewnętrzne zniszczą bieżnik i skrócą życie opony. Poza tym opona pracująca przez cały rok będzie miała znacznie wyższe przebiegi. W konsekwencji będzie ją trzeba szybciej wymienić na nową. Z perspektywy kosztów jazda tylko na jednym komplecie opon to kiepskie rozwiązanie - mówi Andrzej Skowron.

Można zaopatrzyć się w opony wielosezonowe, ale z perspektywy bezpieczeństwa również nie jest to najlepsze rozwiązanie. W teście przeprowadzonym przez amerykańską organizację Tire Rack, opony całosezonowe wypadły niewiele lepiej niż letnie - zarówno w przypadku hamowania, jak i przy pokonywaniu zakrętów na śniegu.

Sprawdź ceny opon zimowych i letnich w sklepie regiomoto.pl i motointegrator.pl

.rec-opony-1{

font-family: Arial,sans-serif;

font-size: 14px;

font-weight: normal;

line-height: 18px;

color: #333;

}

.rec-opony-1 select{

font-size: 12px;

font-weight: bold;

width: 90px;

margin-left: 0;

margin-right: 13px;

margin-top: 0;

margin-bottom: 0;

background-color: #fff;

border: 1px solid #ccc;

display: inline-block;

padding: 4px 6px;

color: #555;

vertical-align: middle;

-webkit-border-radius: 3px;

-moz-border-radius: 3px;

border-radius: 3px;

font-family: Arial,sans-serif;

margin: 0;

}

.rec-opony-1 .mi-search-btn{

display: inline-block;

padding: 4px 12px;

margin-bottom: 0;

font-size: 12px;

line-height: 18px;

text-align: center;

color: #333;

text-shadow: 0 1px 1px rgba(255,255,255,0.5);

-webkit-border-radius: 3px;

-moz-border-radius: 3px;

border-radius: 3px;

-webkit-box-shadow: inset 0 1px 0 rgba(255,255,255,0.2),0 1px 2px rgba(0,0,0,0.05);

-moz-box-shadow: inset 0 1px 0 rgba(255,255,255,0.2),0 1px 2px rgba(0,0,0,0.05);

box-shadow: inset 0 1px 0 rgba(255,255,255,0.2),0 1px 2px rgba(0,0,0,0.05);

border: 1px solid #ccc;

background-color: #faa732;

background-image: -moz-linear-gradient(top,#fbb450,#f89406);

background-image: -webkit-gradient(linear,0 0,0 100%,from(#fbb450),to(#f89406));

background-image: -webkit-linear-gradient(top,#fbb450,#f89406);

background-image: -o-linear-gradient(top,#fbb450,#f89406);

background-image: linear-gradient(to bottom,#fbb450,#f89406);

background-repeat: repeat-x;

border-color: #f89406 #f89406 #ad6704;

border-color: rgba(0,0,0,0.1) rgba(0,0,0,0.1) rgba(0,0,0,0.25);

filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(startColorstr='#fffbb450',endColorstr='#fff89406',GradientType=0);

filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(enabled=false);

}

.rec-opony-1{

width: 300px;

height: 250px;

background-image: url('http://regiomoto.pl/portal/sites/regiomoto/files/images/imce/7/rec_opony01.jpg');

position: relative;

}

.rec-opony-1 label span{

font-size: 11px;

display: block;

}

.rec-opony-1 .custom-field{

position: absolute;

}

.rec-opony-1 .custom-field select{

width: 80px;

}

.rec-opony-1 .cf-szerokosc{

top: 115px;

left: 12px;

}

.rec-opony-1 .cf-profil{

top: 115px;

left: 110px;

}

.rec-opony-1 .cf-srednica{

top: 115px;

left: 209px;

}

.rec-opony-1 .cf-manufacturer{

right: 10px;

top: 172px;

}

.rec-opony-1 .cf-winter{

font-size: 13px;

bottom: 14px;

left: 10px;

}

.rec-opony-1 .cf-winter span{

display: inline-block;

position: relative;

font-size: 13px;

top: -2px;

}

.rec-opony-1 .cf-winter input{

padding: 0;

margin: 0;

}

.rec-opony-1 .cf-summer{

font-size: 13px;

bottom: 14px;

left: 105px;

}

.rec-opony-1 .cf-summer span{

display: inline-block;

position: relative;

font-size: 13px;

top: -2px;

}

.rec-opony-1 .cf-summer input{

padding: 0;

}

.rec-opony-1 .cf-manufacturer span{

display: inline-block;

}

.rec-opony-1 .cf-manufacturer select{

width: 217px;

}

.rec-opony-1 .mi-search-btn{

position: absolute;

bottom: 10px;

right: 10px;

}

Szerokość:

5.00

6.00

6.50

7.00

7.50

30

125

135

145

155

165

175

185

195

205

215

225

235

245

255

265

275

285

295

305

315

325

335

345

355

10.50"

11.50"

12.50"

5.00"

6.00"

6.50"

7.00"

7.50"

8.50"

9.50"

Profil:

9,50

25

30

35

40

45

50

55

60

65

70

75

80

85

Średnica:

17

12"

13"

14"

15"

16"

16.5"

17"

18"

19"

20"

21"

22"

23"

24"

26"

Producent:

dowolny

APOLLO 

BARUM 

BFGOODRICH 

BRIDGESTONE 

CONTINENTAL 

DAYTON 

DUNLOP 

DĘBICA 

FIRESTONE 

FULDA 

GOODYEAR 

HANKOOK 

KLEBER 

KORMORAN 

KUMHO 

MABOR 

MICHELIN 

PIRELLI 

SAVA 

UNIROYAL 

VREDESTEIN 

letnie

zimowe

Szukaj opon

Bo mam auto naszpikowane elektroniką

Napęd na obie osie, układ stabilizacji toru jazdy ESP, system ABS itd. Elektronika jest bardzo przydatna - optymalizuje działanie zawieszenia, układu kierowniczego i hamowania. Te systemy nie zadziałają jednak w sytuacji bardzo niskiej przyczepności mechanicznej. Co więcej, mogą zachowywać się nieprzewidywalnie. Jadąc po śniegu na oponach letnich z włączoną elektroniką możemy mieć problemy z podstawowymi manewrami i zapanowaniem nad autem.

Elektronika wyprowadzi samochód z poślizgu, skróci drogę hamowania i ułatwi prowadzenie, ale tylko w sytuacji, kiedy opony będą pracowały prawidłowo.

Źródło: wymianaopon.pl 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie