Z napędem hybrydowym mamy do czynienia, gdy w pojeździe występują dwa silniki: spalinowy i elektryczny.
Ładowanie specjalnych akumulatorów następuje podczas pracy silnika spalinowego, gdy silnik elektryczny pracuje jako prądnica, oraz podczas hamowania samochodu. Przy maksymalnym zapotrzebowaniu na moc, możliwa jest wspólna praca obu jednostek napędowych. Zaletą napędu tego rodzaju jest zmniejszenie zużycia paliwa, gdyż silnik spalinowy pracuje okresowo i z optymalnymi parametrami. Niestety wadą tego rozwiązania na obecnym etapie wdrożenia, są bardzo wysokie koszty produkcji. Napęd hybrydowy może w przyszłości stanowić alternatywę dla silników spalinowych. Już dzisiaj stosuje go Toyota w modelu Prius.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?