Jeszcze do niedawna samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi były pojazdami ślamazarnymi, z których dochodził głośny odgłos klekotania.


Zaletą jednostek napędowych z tamtego okresu była legendarna trwałość. W ciągu kilkunastu lat konstrukcja i osiągi silników Diesla bardzo się zmieniły. Dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem, turbosprężarki z chłodzeniem powietrza doładowującego i czterozaworowym głowicom, z pojemności dwóch litrów uzyskuje się moc 140 KM i bardzo wysoki moment obrotowy 300 Nm dostępny już od prędkości obrotowej 2000 obr/min.
Te wartości powodują, że samochód wyposażony w taką jednostkę napędową chętnie przyspiesza, osiąga wysokie prędkości maksymalne, a jednocześnie jest bardzo elastyczny, co sprawia, że nie musimy często zmieniać biegów. Można powiedzieć, że "diesel dogonił benzynę".
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?