Czy Diesel dorównał benzyniakowi?

Grzegorz Wojtyrowski
Udostępnij:
Do niedawna auta napędzane silnikami Diesla były pojazdami ślamazarnymi, z których dochodził głośny odgłos klekotania.

Jeszcze do niedawna samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi były pojazdami ślamazarnymi, z których dochodził głośny odgłos klekotania.

 

Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel

Zaletą jednostek napędowych z tamtego okresu była legendarna trwałość. W ciągu kilkunastu lat konstrukcja i osiągi silników Diesla bardzo się zmieniły. Dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem, turbosprężarki z chłodzeniem powietrza doładowującego i czterozaworowym głowicom, z pojemności dwóch litrów uzyskuje się moc 140 KM i bardzo wysoki moment obrotowy 300 Nm dostępny już od prędkości obrotowej 2000 obr/min.

 

Te wartości powodują, że samochód wyposażony w taką jednostkę napędową chętnie przyspiesza, osiąga wysokie prędkości maksymalne, a jednocześnie jest bardzo elastyczny, co sprawia, że nie musimy często zmieniać biegów. Można powiedzieć, że "diesel dogonił benzynę".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie