Czy Diesel dorównał benzyniakowi?

Grzegorz Wojtyrowski
Do niedawna auta napędzane silnikami Diesla były pojazdami ślamazarnymi, z których dochodził głośny odgłos klekotania.

Jeszcze do niedawna samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi były pojazdami ślamazarnymi, z których dochodził głośny odgłos klekotania.

 

Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel

Zaletą jednostek napędowych z tamtego okresu była legendarna trwałość. W ciągu kilkunastu lat konstrukcja i osiągi silników Diesla bardzo się zmieniły. Dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem, turbosprężarki z chłodzeniem powietrza doładowującego i czterozaworowym głowicom, z pojemności dwóch litrów uzyskuje się moc 140 KM i bardzo wysoki moment obrotowy 300 Nm dostępny już od prędkości obrotowej 2000 obr/min.

 

Te wartości powodują, że samochód wyposażony w taką jednostkę napędową chętnie przyspiesza, osiąga wysokie prędkości maksymalne, a jednocześnie jest bardzo elastyczny, co sprawia, że nie musimy często zmieniać biegów. Można powiedzieć, że "diesel dogonił benzynę".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty