Czy Diesel dorównał benzyniakowi?

Grzegorz Wojtyrowski
Do niedawna auta napędzane silnikami Diesla były pojazdami ślamazarnymi, z których dochodził głośny odgłos klekotania.

Jeszcze do niedawna samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi były pojazdami ślamazarnymi, z których dochodził głośny odgłos klekotania.

 

Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel

Zaletą jednostek napędowych z tamtego okresu była legendarna trwałość. W ciągu kilkunastu lat konstrukcja i osiągi silników Diesla bardzo się zmieniły. Dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem, turbosprężarki z chłodzeniem powietrza doładowującego i czterozaworowym głowicom, z pojemności dwóch litrów uzyskuje się moc 140 KM i bardzo wysoki moment obrotowy 300 Nm dostępny już od prędkości obrotowej 2000 obr/min.

 

Te wartości powodują, że samochód wyposażony w taką jednostkę napędową chętnie przyspiesza, osiąga wysokie prędkości maksymalne, a jednocześnie jest bardzo elastyczny, co sprawia, że nie musimy często zmieniać biegów. Można powiedzieć, że "diesel dogonił benzynę".

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie