Czego możesz nie wiedzieć o wyścigach rajdowych?

Artykuł sponsorowany Betfan
Poznawanie świata motoryzacyjnego dla wielu osób jest pasją, która potrafi zdominować większość ich życia. Oglądanie wyścigów o wczesnych godzinach porannych, prowadzenie własnych statystyk czy aktywne uczestnictwo w klubach dedykowanych największym gwiazdom – to tylko część zajęć tego hobby, którym ulegają miłośnicy rajdowych widowisk. Na czym opiera się ten fenomen? Dowiedzmy się więcej o popularnych wyścigach.

Od trudnych początków do globalnego sukcesu

Z pewnością każdy słyszał o makabrycznych wypadkach, zderzeniach, a czasami nawet wybuchach, które miały miejsce podczas pierwszych organizowanych wyścigów samochodowych. Zdarzało się przecież, że niektórzy z kierowców nie wracali do swoich domów. I choć dalej jest to zdecydowanie sport dla odważnych osób, od 1895 roku wiele się zmieniło i obecnie zawody rajdowe stały się znacznie mniej ryzykowne dla zdrowia i życia prowadzących rozpędzone do możliwości samochody. O ich bezpieczeństwo dbają wyspecjalizowane zespoły, które analizują różne możliwości i czuwają nad każdym aspektem wyścigu. Obowiązują również ścisłe reguły i wymagania względem samych pojazdów czy kierowców, które mają za zadanie zminimalizować powstanie ryzyka. Warto podkreślić, że dla zawodowców nie istnieje coś takiego jak nieodpowiednia pogoda. Widzowie na całym świecie mogą cieszyć się widowiskiem bez względu na godzinę czy warunki panujące w danym miejscu. Z tego powodu prowadzący muszą czasami wykazać się ogromnym opanowaniem i żelaznymi nerwami, aby zapewnić świetny pokaz swoich umiejętności. W końcu to właśnie ta nuta szaleństwa przyciąga najwięcej fanów głodnych wrażeń, którzy chętnie wspierają swoje ulubione gwiazdy.

Interesujesz się wyścigami? Sprawdź zakłady online na najbliższe wydarzenia.

Sukces tkwi w szczegółach

Praca nad znalezieniem najlepszych rozwiązań budowy bolidów trwała wiele lat. Niejednokrotnie zmieniano koncepcje i zastanawiano się, gdzie umieścić w pojeździe samego kierowcę, a rodziły się przy tym różne pomysły. Co ciekawe, obecnie wymagane jest, aby pojazd wraz z osobą prowadzącą ważył co najmniej 642 kg. Istnieją także górne granice, jednak zdecydowanie wszystkim zależy na trzymaniu się tych dolnych. Dla porównania przypomnijmy, że średnia waga małego samochodu osobowego to około 1200 kg. Jak widać, liczy się więc lekkość, a przy tym wyjątkowe doszlifowanie detali, ponieważ od tego zależą ostateczne wyniki. Kluczem do sukcesu jest umiejętne rozłożenie mas, co ma wpływ na zwrotność i szybkość. Takie samochody potrafią rozpędzać się nawet do ponad 370 km/h. Na twórcach bolidów, którzy muszą sprostać wyzwaniu złożenia takiego auta z aż 80 000 części, ciąży więc ogromna odpowiedzialność. Poza tym warto podkreślić, że już sama kierownica takiego pojazdu może kosztować nawet 60 000 dolarów. Do tego dochodzi skomplikowana siatka przycisków i przełączników, które każdy z kierowców musi opanować, aby sterować pojazdem. I w tym przypadku liczą się szczegóły. Sport ten nie należy więc do ani najłatwiejszych, ani najtańszych, jednak nie można odebrać mu zapierających dech w piersiach wrażeń, które gwarantuje za każdym razem.

W Polsce korzystanie z usług nielegalnych bukmacherów jest zabronione i wiąże się z konsekwencjami narażenia się na kary pieniężne i odpowiedzialność karną. Zakłady można obstawiać wyłącznie u operatorów posiadających zezwolenie Ministerstwa Finansów. Hazard uzależnia i nie należy czynić z niego sposobu na życie.

Betfan to legalny polski bukmacher internetowy. Zakłady wzajemne urządzane przez spółkę BetFan sp. z o.o. przez sieć Internet przyjmowane są na stronie internetowej Spółki pod adresem www.betfan.pl na podstawie zezwolenia Ministerstwa Finansów z DNIA 29 PAŹDZIERNIKA 2018 R. NR PS4.6831.3.2018.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na motofakty.pl Motofakty