Wiosna przyszła już chyba na dobre a więc najwyższy czas, aby przyjrzeć się naszemu autu i przygotować je do nowego sezonu.
Oczywiście wiosenny przegląd samochodu najlepiej powierzyć fachowcom, którzy nie tylko nie przegapią żadnego szczegółu, ale również dadzą nam gwarancję na wykonane usługi.
Wśród czynności, które powinniśmy wykonać w naszym samochodzie o tej porze roku, oprócz zmiany opon, to dokładne umycie całego auta wraz z podwoziem, wymiana najważniejszych filtrów np: powietrza i kabinowego oraz sprawdzenie poziomu płynów eksploatacyjnych.
Po umyciu i osuszeniu samochodu powinno się cały lakier nawoskować. Obecnie na rynku jest bardzo duży wybór past, które delikatnie polerują i jednocześnie woskują. Cała czynność jest co prawda dość pracochłonna, ale pozwoli na odświeżenie lakieru po zimowych zmaganiach z piachem i solą, a także zapobiegnie jego matowieniu.
Zimą w samochodzie zbiera się mnóstwo wilgoci, która dostała się do auta na mokrym ubraniu i obuwiu. Wilgoć jest chłonięta przez dywaniki, tapicerki drzwi i siedzeń oraz podsufitkę. Można się z tym uporać są dwa sposoby. Pierwszy z nich to zakupienie pochłaniacza wilgoci, który można nabyc np. w sklepie budowlanym i umieszczenie go wewnątrz auta. Znacznie prostszym i przede wszystkim tańszym rozwiązaniem jest pozostawienie auta z szeroko otwartymi drzwiami w ciepły słoneczny dzień, żeby się porządnie przewietrzyło.
Z powodu pozimowych dziur na ulicach, powinniśmy także sprawdzić stan zawieszenia oraz układu kierowniczego. Będąc na stacji konoli pojazdów nie zaszkodzi także sprawdzić prawidłowe ustawienie reflektorów.
Kolejną czynnością, z którą nie należy zwlekać, jest wymiana opon na letnie. Ogumienie, które sprawdza się zimą, w okresie letnim może spowodować wydłużenie drogi hamowania. Opony powinny być zmienione w chwili, gdy temperatura powietrza utrzymuje się od kilku dni powyżej 7 stopni Celsjusza.
Jeżeli "zimówki" zamontowane są osobnych na felgach, to najlepiej przechowywać je na specjalnym stojaku lub w tzw. stosie, jedna na drugiej. W przypadku przechowywania samych opon bez obręczy koniecznie należy je ustawiać jedna obok drugiej i co pewien czas przekręcać tak, aby bieżnik się nie odgniatał.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?