Przy całej technologii i systemach kryjących się pod maską Škody Fabia R5, inżynierowie i zawodnicy nie zapominają o tym, że to właśnie opony tworzą jedyną powierzchnię styku samochodu z podłożem. To dzięki ogumieniu samochód odpowiednio skręca, przyspiesza i hamuje – dlatego w procesie projektowania następcy utytułowanej Fabii S2000 inżynierowie z Mladej Boleslavi czerpali bezcenną wiedzę zdobytą przez siostrzany zespół Volkswagen Motorsport na odcinkach specjalnych Rajdowych Mistrzostw Świata.
Cały zespół Škody Motorsport, a także prywatni kierowcy korzystający z Fabii R5 w rajdach, startują na oponach Michelin. Francuski producent jest obecny na każdym rajdzie cyklu mistrzostw świata i czuwa nad tym, aby załogi poprawnie wykorzystywały swoje zestawy ogumienia. Inżynierowie z Clermont Ferrand są również odpowiedzialni za założenie opon na felgi, które Škoda Motorsport dostarcza tuż przed każdą rundą. Warto również wspomnieć o różnicach, jakie występują w rajdowych oponach, określanych często mianem czarnego złota. Do wyboru zespoły rajdowe mają ogumienie przygotowane na śnieg, szuter i asfalt.
Opona na śnieg używana jest praktycznie tylko podczas Rajdu Szwecji, który stanowi jedyną typowo zimową rundę w kalendarzu. Zawodnicy korzystają z opon, które mieszczą się na feldze o rozmiarze 7 x 15 cala, jednak szerokość „gumy” jest zdecydowanie mniejsza od szutrowej czy asfaltowej.
Opona szutrowa podzielona jest zazwyczaj na dwie mieszanki: miękką i twardą, które dzielą jednak ze sobą całą konstrukcję oraz rodzaj bieżnika. Ten na najbardziej ekstremalnych rajdach, jak choćby na Sardynii, musi być szczególnie gruby i wytrzymały. Wszystko dlatego, że po jednej pętli każda pojedyncza opona może zostać „odchudzona” nawet o 2,5 kilograma.
Ostatnią oponą jest ta przygotowana na rajdy asfaltowe. Również w tej kategorii występują tylko dwie dostępne mieszanki, niemniej jednak na styczniowy Rajd Monte Carlo zespoły od lat otrzymują specjalnie przygotowaną oponę „ekstra miękką”. Opony asfaltowe różnią się również od dwóch pozostałych tym, że ich rozmiar wynosi dokładnie 18 cali i ma zdecydowanie większa szerokość.
Ogumienie jest istotne nie tylko z wymienionych powyżej powodów. Škoda Motorsport dzięki doświadczeniu i wiedzy zebranej na odcinkach specjalnych, rozlokowanych na całym świecie oraz tysiącom kilometrów, pokonanych rajdowym tempem w niezliczonej liczbie warunków, współpracuje z firmą Michelin, a kierowcy przekazują francuskiemu producentowi swoje wskazówki dotyczące dalszego rozwoju opon.