W samochodach montowana jest również malutka skrzyneczka, która notuje parametry pracy silnika, a także sposób jazdy kierowców.
Jeżeli kierowca zbyt gwałtownie hamuje, przyspiesza, zbyt szybko wchodzi w zakręt, to jest prawie pewne, że lada chwila spowoduje wypadek. System połączony jest z centralą OnStar i po tak niebezpiecznej jeździe odzywa się konsultant i pyta, czy kierowca dobrze się czuje, albo

wręcz radzi, aby samochód zostawić na parkingu, a do domu wrócić taksówką.
Sprawę opisała ostatnio "Gazeta Wyborcza". System stosowany jest w przeszło 50-ciu modelach samochodów m.in. w Audi, Subaru i Lexusach. Korzysta z niego ponad 2,7 mln kierowców. Opiera się na nawigacji satelitarnej GPS i połączeniu z telefonami komórkowymi. Jest to również zabezpieczenie przed kradzieżami - przy pomocy GPS można ustalić z dokładnością do metra miejsce, gdzie znajduje się samochód. Jak kierowca zgubi drogę, to też może się zapytać jak jechać, a jak kobieta zgubi kluczyki, to przy pomocy systemu OnStar można otworzyć drzwi samochodu.
Na obudowie wewnętrznego lusterka znajdują się trzy przyciski. Po naciśnięciu jednego można rozmawiać przez telefon, drugi łączy z konsultantem systemu, a trzeci - czerwony, zawiadamia, że potrzebujemy natychmiastowej pomocy, np. po wypadku, a centrala zawiadamia pogotowie i policję.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?