Czar Bristola

Ryszard Polit
Fot. Bristol: Bristol Blenheim 3 być może nie wygląda zbyt bojowo, ale to bardzo luksusowy i sportowy samochód brytyjski.
Fot. Bristol: Bristol Blenheim 3 być może nie wygląda zbyt bojowo, ale to bardzo luksusowy i sportowy samochód brytyjski.
Udostępnij:
Jeżeli uważasz, że Ferrari jest zbyt pospolity, a Porsche za popularny, powinieneś spróbować Bristola.

Kto jak kto, ale Brytyjczycy umieją budować auta sportowe.

 

Fot. Bristol: Bristol Blenheim 3 być może nie wygląda zbyt bojowo, ale to bardzo luksusowy i sportowy samochód brytyjski.
Fot. Bristol: Bristol Blenheim 3 być może nie wygląda zbyt bojowo, ale to bardzo luksusowy i sportowy samochód brytyjski.

W zasadzie Bristola nie kupuje się u dilera. Aktualnie produkowanym modelem Blenheim 3 możesz przejechać się przy fabryce. Jeśli masz co najmniej 140 tys. funtów, można pomyśleć o zakupie. Fabryka produkuje ok. 50 aut rocznie i jest mała szansa, by spotkać drugiego Blenheima nawet przed wytworną restauracją w stolicy Tatr.

 

Zacna, brytyjska firma Bristol Aeroplane Co. od 1910 r. produkowała samoloty. W 1946 r. rozpoczęła produkcję

Fot. Bristol: Bristol napędzany jest 8-cylindrowym silnikiem Chryslera, którego mocy firma Bristol nie podaje. Podobno samochód ten może pędzić nawet
Fot. Bristol: Bristol napędzany jest 8-cylindrowym silnikiem Chryslera, którego mocy firma Bristol nie podaje. Podobno samochód ten może pędzić nawet 250 km/h, ale i tak nikt tego nie próbuje.

samochodów osobowych na podstawie dokumentacji przedwojennych modeli BMW, którą otrzymała w ramach zdobyczy wojennej. Pierwsze Bristole były bardzo udanym połączeniem różnych modeli BMW. Kupowali je przywiązani do tradycji miłośnicy szybkiej jazdy ze śmietanki towarzyskiej. W czasie 50 lat firma skoncentrowała się na małoseryjnej produkcji sportowych aut coupe 2+2. Niektóre nadwozia projektowała firma stylistyczna Zagato.

 

Współczesny Blenheim 3 ma nieco zmodernizowane nadwozie coupe 2+2 pochodzące z modelu 412 z  1975 roku. Z zewnątrz wydaje się nieco staroświeckie, ale i tak ostatnio zostało zmodernizowane. Miłośnicy marki podziwiają niezwykle precyzyjną, wręcz perfekcyjną jakość wykonania i charakterystyczne gulganie silnika. Pojazd jest bowiem

Fot. Bristol: Wnętrze Bristola jest niezwykle precyzyjnie wykonane. Najtańsza wersja kosztuje 140 tys. funtów.
Fot. Bristol: Wnętrze Bristola jest niezwykle precyzyjnie wykonane. Najtańsza wersja kosztuje 140 tys. funtów.

napędzany amerykańskim silnikiem Chryslera o 8 cylindrach w układzie V. Ma on pojemność 5,9 l i moc około 350 KM.

 

Bristol od lat 70. nie podaje oficjalnie mocy silników na znak protestu przeciw wymuszonemu przez publikę wyścigowi mocy. Wbrew opinii panującej wśród laików, że ten samochód jest lepszy, który ma mocniejszy silnik. Bristol nie chce brać w tym udziału. Jednak dla swoich wiernych klientów

Fot. Bristol: Koło zapasowe umieszczono w wygodnym miejscu.
Fot. Bristol: Koło zapasowe umieszczono w wygodnym miejscu.

przygotował mocniejszą wersję, nazwaną Blenheim 3S, napędzaną tym samym, ale mocniejszym silnikiem o mocy ok. 390 KM. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi ok. 250 km/h, a czas rozpędzania do 100 km/h - ok. 6 sekund. Napęd kierowany jest na tylne koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni przekładniowej.

 

Brystol zapewnia wygodę, luksus i czar, którego nie mają masowo produkowane auta sportowe. Jadąc Bristolem, można być prawie pewnym, że większość przechodniów nie rozpozna marki i za to się właśnie płaci.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy, widlasty

Liczba cylindrów

V8

Pojemność skokowa (cm3)

5898

Orientacyjna moc (KM)

350/390

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

6,3/5,4

Prędkość maksymalna (km/h)

250

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

16

Długość x szerokość x wysokość (cm)

483 x 177 x 144

Pojemność bagażnika (l)

540

Cena (funt brytyjski)

139 825/153 000

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie