Nazwa modelu to hołd dla słynnego toru wyścigowego Autòdrom de Sitges-Terramar, miejsca, gdzie w 2018 roku narodziła się marka CUPRA. Nowość ma 1 584 mm wysokości, 1 863 mm szerokości, 4 519 mm długości i rozstaw osi 2 681 mm. Przód pojazdu przykuwa uwagę, dzięki wydłużonej masce i drapieżnemu designowi. Cupra Tavascan będzie walczyć o klientów m.in. z Audi Q4 e-tron Sportback, czy Skodą Enyaq Coupé iV.
Charakterystyczne reflektory Matrix LED Ultra, w kształcie trzech trójkątów z technologią High-Definition, to nowy znak rozpoznawczy marki. Z kolei logo CUPRA otoczono dynamicznymi liniami. Tył pojazdu imponuje szerokimi proporcjami z centralnie umieszczonym i podświetlanym logo CUPRA oraz nazwą modelu.
CUPRA oferuje Terramara w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym dwóch matowych - Century Bronze Matt* i Enceladus Grey Matt. Paleta obejmuje także unikatowy Dark Void - inspirowany koncepcyjnym modelem CUPRA DarkRebel, a także kolory Fjord Blue, Glacial White, Cosmos Blue, Timanfaya Grey, Midnight Black i Graphene Grey.
Sportowa kierownica CUPRA z łopatkami i przyciskami uruchamiania samochodu i trybu CUPRA zapewni kontrolę podczas gdy kubełkowe fotele dbają o utrzymanie komfortu w trakcie dynamicznej jazdy.
Nowy i ulepszony interfejs został zaimplementowany na cyfrowym kokpicie za kierownicą, a także w 12,9-calowym systemie multimedialnym z podświetlanym suwakiem dotykowym. Wyświetlacz Head-up na przedniej szybie dostarcza najważniejsze informacje bezpośrednio na linii wzroku kierowcy.
ZOBACZ TAKŻE: Czy rowerzysta może korzystać z buspasa?
Silniki TSI (benzynowe), eTSI (miękka hybryda) i nowa generacja silników hybrydowych typu plug-in (eHybrid) zapewniają od 150 KM do 272 KM. Co więcej, niezależnie od wybranej jednostki napędowej, CUPRA Terramar wyposażona jest wyłącznie w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.
Wśród systemów bezpieczeństwa nowego modelu znajdują się:
- predykcyjny tempomat adaptacyjny (ACC),
- asystent podróży z asystentem jazdy w korku (Travel Assist),
- system monitorowania martwego pola Side Assist z funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego Exit Assist,
- inteligentny asystent bezpieczeństwa Emergency Assist, sygnalizacja o zbliżającym się pojeździe w czasie wysiadania Exit Warning,
- system ochrony pasażerów Pre-Crash Assist,
- asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu Lane Assist,
- system rozpoznawania zmęczenia,
- asystent świateł drogowych High Beam Assist,
- inteligentny asystent parkowania,
- system półautonomicznego parkowania w garażu Trained Parking Assist,
- system kamer 360 z widokiem z góry,
- system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych i rowerzystów,
- system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recognition,
- adaptacyjne zawieszenie DCC,
- system CUPRA Connect Plus (z subskrypcją na 3 lata)
Zaprojektowana i opracowana w Barcelonie CUPRA Terramar będzie produkowana w zakładach Audi w Györ na Węgrzech. Dostawy rozpoczną się w ostatnim kwartale bieżącego roku.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?