CUPRA Terramar. Tak wygląda SUV, który zastąpi Cuprę Atecę

Mariusz Michalak
Zaprojektowana i opracowana w Barcelonie CUPRA Terramar będzie produkowana w zakładach Audi w Györ na Węgrzech. Dostawy rozpoczną się w ostatnim kwartale bieżącego roku.
Zaprojektowana i opracowana w Barcelonie CUPRA Terramar będzie produkowana w zakładach Audi w Györ na Węgrzech. Dostawy rozpoczną się w ostatnim kwartale bieżącego roku. Cupra
Cupra Ateca, pierwszy model barcelońskiej marki, który zdefiniował sportowego SUV-a, ustąpi miejsca nowemu modelowi. Tak prezentuje się CUPRA Terramar.

Nazwa modelu to hołd dla słynnego toru wyścigowego Autòdrom de Sitges-Terramar, miejsca, gdzie w 2018 roku narodziła się marka CUPRA. Nowość ma 1 584 mm wysokości, 1 863 mm szerokości, 4 519 mm długości i rozstaw osi 2 681 mm. Przód pojazdu przykuwa uwagę, dzięki wydłużonej masce i drapieżnemu designowi. Cupra Tavascan będzie walczyć o klientów m.in. z Audi Q4 e-tron Sportback, czy Skodą Enyaq Coupé iV.

Charakterystyczne reflektory Matrix LED Ultra, w kształcie trzech trójkątów z technologią High-Definition, to nowy znak rozpoznawczy marki. Z kolei logo CUPRA otoczono dynamicznymi liniami. Tył pojazdu imponuje szerokimi proporcjami z centralnie umieszczonym i podświetlanym logo CUPRA oraz nazwą modelu.

CUPRA oferuje Terramara w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym dwóch matowych - Century Bronze Matt* i Enceladus Grey Matt. Paleta obejmuje także unikatowy Dark Void - inspirowany koncepcyjnym modelem CUPRA DarkRebel, a także kolory Fjord Blue, Glacial White, Cosmos Blue, Timanfaya Grey, Midnight Black i Graphene Grey.

Sportowa kierownica CUPRA z łopatkami i przyciskami uruchamiania samochodu i trybu CUPRA zapewni kontrolę podczas gdy kubełkowe fotele dbają o utrzymanie komfortu w trakcie dynamicznej jazdy.

Nowy i ulepszony interfejs został zaimplementowany na cyfrowym kokpicie za kierownicą, a także w 12,9-calowym systemie multimedialnym z podświetlanym suwakiem dotykowym. Wyświetlacz Head-up na przedniej szybie dostarcza najważniejsze informacje bezpośrednio na linii wzroku kierowcy.

ZOBACZ TAKŻE: Czy rowerzysta może korzystać z buspasa?

Silniki TSI (benzynowe), eTSI (miękka hybryda) i nowa generacja silników hybrydowych typu plug-in (eHybrid) zapewniają od 150 KM do 272 KM. Co więcej, niezależnie od wybranej jednostki napędowej, CUPRA Terramar wyposażona jest wyłącznie w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.

Wśród systemów bezpieczeństwa nowego modelu znajdują się:

  • predykcyjny tempomat adaptacyjny (ACC),
  • asystent podróży z asystentem jazdy w korku (Travel Assist),
  • system monitorowania martwego pola Side Assist z funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego Exit Assist,
  • inteligentny asystent bezpieczeństwa Emergency Assist, sygnalizacja o zbliżającym się pojeździe w czasie wysiadania Exit Warning,
  • system ochrony pasażerów Pre-Crash Assist,
  • asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu Lane Assist,
  • system rozpoznawania zmęczenia,
  • asystent świateł drogowych High Beam Assist,
  • inteligentny asystent parkowania,
  • system półautonomicznego parkowania w garażu Trained Parking Assist,
  • system kamer 360 z widokiem z góry,
  • system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych i rowerzystów,
  • system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recognition,
  • adaptacyjne zawieszenie DCC,
  • system CUPRA Connect Plus (z subskrypcją na 3 lata)

Zaprojektowana i opracowana w Barcelonie CUPRA Terramar będzie produkowana w zakładach Audi w Györ na Węgrzech. Dostawy rozpoczną się w ostatnim kwartale bieżącego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty