Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Cupra. Marka prezentuje dwa wyścigowe modele: CUPRA e-Racer oraz Leon Competición

Mariusz Michalak
CUPRA e-Racer Fot. Cupra
CUPRA e-Racer Fot. Cupra
Marka motoryzacyjna CUPRA wyraźnie zaznacza swoją obecność na torach wyścigowych. 20 lutego w Martorell zaprezentowano pierwszy całkowicie elektryczny samochód wyścigowy marki – e-Racer oraz wyczynowy model CUPRA Leon Competición.

CUPRA e-Racer

Pierwszy na świecie samochód wyścigowy formatu ETCR wpisuje się w strategię wyścigową CUPRY, opartą na napędzie elektrycznym. Cztery jednobiegowe silniki elektryczne pojazdu zapewnią moc 680 KM (500 kW) i 960 Nm momentu obrotowego. Akumulator o pojemności 65 kWh będzie chłodzony cieczą.

Niższa i szersza sylwetka, wloty powietrza po bokach pojazdu oraz innowacyjny kształt zderzaka i maski samochodu przekładają się na mniejszy opór powietrza. Miejsce grilla, charakterystycznego dla samochodów spalinowych, zastąpiono dodatkowym wlotem powietrza. Nadkola swoim kształtem usprawniają przepływ powietrza oraz przyczepność e-Racera.

W 2021 roku nastąpi inauguracja wyścigów ETCR stworzonych wyłącznie dla elektrycznych samochodów turystycznych.

CUPRA Leon Competición

CUPRA Leon Competición Fot. Cupra
CUPRA Leon Competición Fot. Cupra

Drugi premierowy model wyścigowy, CUPRA Leon Competición, został stworzony do rywalizacji w wyścigach na każdej powierzchni, zarówno w formatach TCR, jak i Endurance.

Projekt powstał na bazie produkcyjnej wersji CUPRY Leona, którą udoskonalono pod względem aerodynamiki. Zmodyfikowana geometria nadwozia, lżejsze materiały wykończeniowe oraz układ elektroniczny CUPRA dostosowany do potrzeb wyścigów pozwoliły na obniżenie masy samochodu i przygotowanie wymiennych modułów zwiększających szanse na zwycięstwo w zawodach.

Sercem samochodu jest 2-litrowy silnik konwencjonalny z turbodoładowaniem o mocy 340 KM (250 kW). CUPRA Leon Competición może się pochwalić momentem obrotowym równym 410 Nm i 6800 rpm. Sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów pozwala rozpędzić się do 100 km/h już w 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 260 km/h.

Dodatkową przewagę zespołowi CUPRA zapewni podwozie samochodu, które można dopasować do warunków wyścigu. Na przodzie pojazdu zamontowano zawieszenie MacPhersona z możliwością regulacji wysokości, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, a także modyfikowanym rozstawie, pochyleniu i zbieżności kół. Natomiast z tyłu znalazło się zawieszenie wielowahaczowe, które również stwarza szansę dostosowywania jego wysokości oraz rozstawu, pochylenia i zbieżności kół. Regulować można także ustawienie przednich i tylnych stabilizatorów.

Zobacz także: Testujmy Skodę Kamiq - najmniejszego SUV-a Skody

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty