Cruiser w stylu techno

ST
Fot. BMW
Fot. BMW
Udostępnij:
R 1200C to pierwszy cruiser wyprodukowany przez BMW. Firma szybko weszła w rozwijający się segment rynkowy motocykli tego typu.

R 1200C to pierwszy cruiser wyprodukowany przez BMW. Firma szybko weszła w rozwijający się w ostatnich latach segment rynkowy motocykli typu cruiser.

 

Fot. BMW
Fot. BMW

Motocykl to niezwykły. Przyzwyczajeni jesteśmy do naśladownictwa jak to czynią japońskie wytwórnie, czy stylistycznych zapożyczeń z Harleya czy Indiana; R 1200C nie naśladuje żadnego z istniejących wcześniej motocykli. Pomimo tego R 1200C to motocykl utrzymany w duchu i wierny żelaznej zasadzie criuserów: długo i nisko. Stylistyka motocykla i zaawansowana technologia całej konstrukcji sprawia, że możemy śmiało nazwać go cruiserem w stylu techno.

 

Pod względem technicznym R 1200C jest kolejnym członkiem rodziny ośmiozaworowych bokserów BMW. Elektroniczny wtrysk paliwa Bosch Motronic dba o to, by zimny silnik zawsze zaskoczył. Silnik nagrzewa się szybko, a jego pracy towarzyszą wyraźne drgania. W innym motocyklu nie byłoby to do przyjęcia, to w cruiserze jest jak najbardziej pożądane. Po dodaniu gazu giną one i nie wpywają na zmniejszenie komfortu jazdy.

 

Przednie zawieszenie Telelever znakomicie wybiera wszelkie nierówności i nie siada przy hamowaniu. Natomiast tylne zawieszenie jest zbyt twarde.

 

Jeśli chodzi o miejsce dla pasażera, to nie ma na co liczyć. Owa poduszeczka na tylnym błotniku nadaje się jedynie na oparcie kierowcy. Nie jest to motocykl dla dwóch osób. Lekko przedłużony widelec, rozmiary opon i duży rozstaw osi nadają maszynie chopperowo-cruiserowy charakter. ST

 

Zalety

- wygodna kanapa

- dobre hamulce

- oszczędny silnik

 

Wady

- ograniczony prześwit przy pochylaniu

- dokuczliwe wibracje

- niewygodna kanapa pasażera

 

Dane techniczne

 

Silnik

czterosuwowy, chłodzony powietrzem i olejem, bokser, pojemność skokowa 1170 ccm, moc 61 KM

Przeniesienie napędu

sprzęgło jednotarczowe, suche, sterowane hydraulicznie, skrzynia biegów pięciostopniowa, napęd tylnego koła - wał napędowy

Masa pojazdu

253 kg

 

Zbiornik paliwa

17 l

 

Prędkość maksymalna

168 km/h

Zużycie paliwa przy 90 km/h

4,8 l/100 km

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie