Countryman JCW - najmocniejsze MINI 4x4

(pp/ip)
W polskich salonach MINI pojawi się wkrótce model John Cooper Works Countryman. Jest to pierwsze auto z rodziny JCW z napędem na wszystkie cztery koła. Ceny tego modelu nie zostały jeszcze ujawnione.
Fot. MINI
Fot. MINI

Countryman John Cooper Works jest przełomowym pojazdem w ofercie MINI. Dotychczas, sportowe pojazdy tej marki były dostępne wyłącznie jako trzydrzwiowe, małe pojazdy z napędem na przednią oś. Tymczasem Countryman JCW pod każdym względem jest ich przeciwieństwem.

Z zewnątrz, pojazd ten poznamy po rozbudowanych dokładkach przedniego i tylnego zderzaka. Zestaw aerodynamiczny optymalizuje przepływ powietrza wokół nadwozia. Klienci mogą wybierać spośród siedmiu kolorów karoserii, natomiast dach i lusterka zewnętrzne malowanie są w kontrastowym odcieniu czerwieni, dostępnym wyłącznie dla modeli John Cooper Works, a także na kolory biały i czarny.

Standardowe wyposażenie obejmuje także 18-calowe koła z podwójnymi ramionami wykonane ze stopów metali lekkich, czerwone zaciski hamulcowe i zawieszenie sportowe z twardo zestrojonymi sprężynami i amortyzatorami, wzmocnione stabilizatory przechyłu oraz obniżony o 10 milimetrów prześwit nadwozia. System DSC (Dynamic Stability Control) zawiera dynamiczną kontrolę trakcji DTC (Dynamic Traction Control), natomiast standardowy przycisk Sport „podkręca” silnik i jego zdolności wokalne, a także dostosowuje do zmienionych oczekiwań kierowcy charakterystykę układu wspomagania kierownicy.

Wewnątrz samochodu także możemy odnaleźć sportowe akcenty. Z tyłu znajduje się trzyosobowa kanapa lub na życzenie, ale bez dopłaty, dwa indywidualne fotele. Siedzenia tylnej kanapy można przesuwać wzdłuż osi w proporcji 60:40 lub indywidualnie, a kąty ich oparć można regulować lub złożyć. Złożenie oparć zwiększa pojemność bagażnika z 350 litrów do maksymalnie 1170 litrów.

Opcje dostępne wyłącznie dla modelu MINI John Cooper Works Countryman, to 19-calowe obręcze kół wykonane z lekkiego stopu, sportowe siedzenia pokryte skórą Lounge Leather w kolorze Carbon Black Championship Red, a także wewnętrzne listwy i sportowe pasy nadwozia w kolorze Chili Red.

Sercem pojazdu jest nowo opracowany czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1.6-litra i maksymalnej mocy 218 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 280 Nm, zaś z funkcją overboost nawet 300 Nm. Jednostka ta została wyposażona w takie rozwiązania, jak np. turbosprężarka twin-scroll, bezpośredni wtrysk benzyny i bezstopniowo zmienne sterowanie zaworami, oparte o układ VALVETRONIC opracowany przez BMW Group. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7 sekund. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 225 km/h.

Fot. MINI
Fot. MINI

Klienci będą mieli do wyboru sześciobiegową przekładnię manualną (standard) lub opcjonalnie sześciobiegową przekładnię automatyczną z funkcją Steptronic i z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy. Bez względu na wybór, napęd będzie przekazywany na obie osie przez elektromagnetycznie sterowany centralny mechanizm różnicowy umieszczony bezpośrednio na wyjściu przekładni.

Zawieszenie tego modelu opracowano z myślą o miłośnikach sportowej jazdy. Z przodu odnajdziemy kolumny MacPhersona, zaś z tyłu konstrukcję wielowahaczową. Jak podkreśla producent, szczególnie sztywno zestrojono sprężyny i amortyzatory, dodano wzmocnione stabilizatory, a prześwit obniżono o 10 milimetrów.

Ceny tego pojazdu w Polsce zostaną ujawnione w najbliższych tygodniach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty