Naklejka "Made in Italia" byłaby w jej przypadku jak najbardziej na miejscu. Jest szykowna, modna i sportowa. Nowa Alfa Romeo 159 ma duże szanse, by podbić serca fanów motoryzacji.
Alfa 159 zastąpi oferowany od 1997 r. model 156, który dotychczas sprzedał się w liczbie ponad 680 tys. egzemplarzy. Zaprojektowana przez mistrza stylizacji Giorgetto Giugiaro we współpracy z Alfa Romeo Styling Centre "159" jest dłuższa, szersza i wyższa od poprzedniczki.
Wyglądem

auto przypomina nieco większą "166", ale jest bardziej drapieżne. Charakterystyczny dla Alfy Romeo grill w kształcie litery V, wąskie reflektory i wyraźnie zarysowane przetłoczenia na masce już na pierwszy rzut oka określają charakter pojazdu jako sportowy.
Podobnie rzecz ma się z wnętrzem z głęboko osadzonymi zegarami, trójramienną

kierownicą i chromowanymi wstawkami. Panel centralny wyraźnie skierowany jest w stronę kierowcy, co ułatwić ma posługiwanie się instrumentami pokładowymi.
Zadbano o zmniejszenie hałasu jednostki napędowej docierającego do pasażerów. Zastosowano m.in. nieco grubsze niż w modelu 156 szyby w przednich drzwiach oraz dodatkowe uszczelnienie z pianki na podłodze.

Samochód oferowany będzie w wersjach z napędem na jedną oś i stałym na wszystkie koła z trzema mechanizmami różnicowymi.
Gama silników Alfy Romeo 159 obejmuje trzy benzynowe jednostki napędowe, poczynając od 3,2-litrowej V6 rozwijającej moc 260 KM, poprzez 2,2 l/185 KM na 1,9 l/160 KM kończąc.
Samochód można będzie także nabyć z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi z systemem common rail: 2,4 l/200 KM oraz 1,9 l o mocy 120 lub 150 KM. Jednostki napędowe mogą współpracować z 6-stopniowymi skrzyniami biegów: manualną, automatyczną i zautomatyzowaną Selespeed.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?