Continental szykuje się do zimy

Tomasz Szmandra
Podczas konferencji w Warszawie firma Continental zaprezentowała najnowszą oponę zimową do samochodów kompaktowych i klasy średniej. Opona WinterContact™ TS 860 w porównaniu do poprzedniego modelu zapewnia znaczną poprawę prowadzenia oraz hamowania na mokrych, oblodzonych i zaśnieżonych drogach.Fot. Continental
Podczas konferencji w Warszawie firma Continental zaprezentowała najnowszą oponę zimową do samochodów kompaktowych i klasy średniej. Opona WinterContact™ TS 860 w porównaniu do poprzedniego modelu zapewnia znaczną poprawę prowadzenia oraz hamowania na mokrych, oblodzonych i zaśnieżonych drogach.Fot. Continental
Podczas konferencji w Warszawie firma Continental zaprezentowała najnowszą oponę zimową do samochodów kompaktowych i klasy średniej. Opona WinterContact™ TS 860 w porównaniu do poprzedniego modelu zapewnia znaczną poprawę prowadzenia oraz hamowania na mokrych, oblodzonych i zaśnieżonych drogach.
Podczas konferencji w Warszawie firma Continental zaprezentowała najnowszą oponę zimową do samochodów kompaktowych i klasy średniej. Opona WinterContact™
Podczas konferencji w Warszawie firma Continental zaprezentowała najnowszą oponę zimową do samochodów kompaktowych i klasy średniej. Opona WinterContact™ TS 860 w porównaniu do poprzedniego modelu zapewnia znaczną poprawę prowadzenia oraz hamowania na mokrych, oblodzonych i zaśnieżonych drogach.

Fot. Continental

Po pierwszych testach porównawczych okazało się, że opona WinterContact™ TS 860 poprawiła wyniki poprzedniczki – ContiWinterContact TS 850. Dotychczasowy model w ciągu ostatnich czterech lat osiągnął najlepsze rezultaty w aż 47 niezależnych testach porównawczych przeprowadzonych przez europejską prasę branżową, kluby samochodowe i organizacje konsumenckie, co czyni go najlepszą oponą zimową firmy Continental.

Nowe opony to połączenie doświadczeń producenta oraz innowacyjnych technologii opracowanych i wdrażanych przez niemieckich specjalistów. WinterContact TS 860, dzięki udoskonalonej mieszance gumowej oraz nowej strukturze i technologii bieżnika, zapewnia o 5% lepsze osiągi na mokrych jezdniach oraz o 4% krótszą drogę hamowania na oblodzonych drogach. Ponadto opona zapewnia lepszą przyczepność na śniegu i stabilność prowadzenia w warunkach zimowych.

Nowa opona zimowa klasy premium została zaprojektowana z myślą o kierowcach, którzy poruszają się swoimi samochodami po drogach Europy Środkowej i Zachodniej – czyli tam, gdzie zimy są zazwyczaj mroźne oraz wilgotne, a częste deszcze i niskie temperatury tworzą ryzyko występowania gołoledzi.

Nowa mieszanka, czyli większa przyczepność

W przypadku mokrych nawierzchni to skład chemiczny mieszanki ogumienia wpływa bezpośrednio na przyczepność i hamowanie. Dlatego, wykorzystywana w oponie Continental WinterContact™ TS 860 udoskonalona mieszanka gumowa Cool Chili™ została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewniać optymalne bezpieczeństwo - podczas pokonywania zakrętów czy nagłego naciśnięcia pedału hamulca.

Podczas konferencji w Warszawie firma Continental zaprezentowała najnowszą oponę zimową do samochodów kompaktowych i klasy średniej. Opona WinterContact™
Podczas konferencji w Warszawie firma Continental zaprezentowała najnowszą oponę zimową do samochodów kompaktowych i klasy średniej. Opona WinterContact™ TS 860 w porównaniu do poprzedniego modelu zapewnia znaczną poprawę prowadzenia oraz hamowania na mokrych, oblodzonych i zaśnieżonych drogach.

Fot. Continental

Mieszanka Cool Chili charakteryzuje się wysoką zawartością siliki o maksymalnej przyczepności, co znacznie poprawia hamowanie oraz przenoszenie sił podczas hamowania na mokrych drogach. Zawiera ona również specjalne żywice, które zapewniają odpowiednią elastyczność opony w niskich temperaturach, a tym samym szybsze hamowanie na mokrych, oblodzonych czy pokrytych śniegiem jezdniach. Nowością w składzie mieszanki jest także łańcuch elastycznych polimerów, którego obecność daje zauważalną poprawę właściwości trakcyjnych na wszystkich rodzajach nawierzchni zimą.

Poprawiona trakcja

W efektywnym hamowaniu na oblodzonych i oszronionych drogach pomaga także specjalny, wielokanałowy wzór lameli, czyli Technologia Liquid Layer Drainage™. Podczas hamowania na pokrytych lodem jezdniach, pod bieżnikiem tworzy się cienka warstwa wody, tzw. film wodny, który znacząco zmniejsza kontakt opony z nawierzchnią, wydłużając tym samym drogę hamowania. Dzięki

zastosowaniu obwodowych lameli, które wspierają odprowadzanie wody do kanałów poprzecznych, a następnie głównych rowków bieżnika, film wodny jest szybciej usuwany spod opony, dzięki czemu droga hamowania znacząco się skraca. Nowością jest również zastosowanie technologii SnowCurve+ z trójwymiarowymi rowkami bieżnika. Dodatkowy rowek w ścianie bloków bieżnika zapewnia lepsze wczepianie się w śnieg, a tym samym lepszą trakcję i przyczepność na zaśnieżonych zakrętach.

Aktualnie opona WinterContact™ TS 860 jest dostępna w 36 rozmiarach, o średnicach od 14 do 17 cali. Poszerzenie oferty o kolejne 20 modeli zaplanowano na 2017 rok. Wszystkie rozmiary nowej opony uzyskały ocenę B, zgodnie z unijnym wymogiem etykietowania dla kategorii „przyczepność na mokrej nawierzchni”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty