Opel dość długo zwlekał zanim wprowadził na rynek konkurenta dla kangoo, partnera, berlingo i doblo. Wersji towarowej (dwumiejscowej), która pierwsza weszła na rynek nie widać jeszcze zbyt często na ulicach. Prawdopodobnie
większym powodzeniem będzie się cieszyła wersja tour, która oferuje pięciomiejscowe wnętrze ze sporym bagażnikiem. To znacznie lepiej pozwala wykorzystać auto jako dostawcze i osobowe. Ta wielozadaniowość to sekret powodzenia kangoo. Dealerzy mają nadzieję, że przyczyni się także do wysokiej sprzedaży combo.
Opel combo powstał na bazie corsy. Jest jednak dłuższy i szerszy. Porównywalny
rozmiarami z renault kangoo. Podobny ma też kształt. Oparcie konstrukcji
o osobowe auto pozwoliło jednak więcej zaczerpnąć z jego wnętrza. Fotele,
deska rozdzielcza, elementy tapicerki z corsy sprawiają, że combo ma bardziej
charakter osobowego auta niż jego konkurenci. Drobne przedmioty można umieścić
w schowkach i półeczkach w części pasażerskiej. Oprócz półki nad przednią
szybą są także półki z siateczkami nad tylnymi drzwiami. Pod fotelem pasażera
jest szuflada.
Bagażnik combo, liczony do górnej krawędzi tylnej kanapy, ma pojemność
455 litrów. Można go jednak załadować znacznie mocniej, oddzielając przestrzeń
pasażerską od bagażowej siatką (wyposażenie dodatkowe) rozpinaną między
sufitem a krawędzią kanapy, którą wzmocniono, by zmniejszyć ryzyko wpadnięcia
bagażu do pasażerskiej części kabiny podczas stłuczki czy nagłego hamowania.
Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa rośnie do 2700 litrów.
Samochód jest przeznaczony dla młodych rodzin, więc na tylnym siedzeniu
oprócz trzech trzypunktowych, bezwładnościowych pasów bezpieczeństwa są
punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych w systemie ISOFIX.
Samochody mają przesuwane tylne drzwi tylko z prawej strony. Drugie
takie drzwi to wyposażenie dodatkowe. W opcjach są także ABS i klimatyzacja.
W standardowym wyposażeniu jest natomiast: wspomaganie kierownicy, immobilizer,
regulowana kolumna kierownicy, instalacja radiowa z sześcioma głośnikami
i 2 poduszki powietrzne.
Najtańsza wersja z benzynowym silnikiem 1,6 (87 KM) kosztuje 46 100
zł, auta z wolnossącym dieslem 1,7 l (65 KM) kosztują od 48 850 zł, a za
wersję z turbodieslem (75 KM) trzeba zapłacić już co najmniej 50 900 zł.
Przeczytaj też: Opel ComboFot. OPEL