Co warto wiedzieć o wycieraczkach samochodowych?

ABU
Wycieraczki samochodowe ze względu na ich zużywanie się powinniśmy zmieniać co najmniej dwa razy do roku. Przede wszystkim dlatego, że pokryta grafitem guma wycieraczki ściera się i twardnieje, co powoduje jej kruszenie w trakcie użytkowania. Ponadto wycieraczki są wrażliwe na temperatury.
Fot. Bosh
Fot. Bosh

Zimą są narażone na działanie płynów do spryskiwaczy, które zawierają alkohol i niszczą gumę. Nierzadko też przymarzają do szyby i kiedy je odrywamy, guma się kruszy i szczerbi. Z kolei latem słońce sprawia, że guma rozmięka i całość jest osłabiona. Bardzo ważnym, a niedocenianym elementem układu wycieraczek jest ich ramię. Siła docisku pióra w ramieniu maleje wraz z eksploatacją auta i może spowodować złą skuteczność wycierania, a sól, błoto, piach i kurz powodują zacieranie się ruchomego przegubu ramienia, co zmniejsza docisk pióra do szyby.
**
CZYTAJ TAKŻE

Przymarznięte wycieraczkiPamiętaj o piórach wycieraczek

**

Zużyte pióra wycieraczki będą gorzej czyścić nasze szyby, zostawiając na nich smugi znacznie obniżające widoczność, co nie tylko jest niekomfortowe, ale może także spowodować zagrożenie naszego bezpieczeństwa. Zużycie wycieraczek poznamy przede wszystkim po tym, że zamiast gładko przesuwać się po szybie, "skaczą" po niej, zostawiając smugi lub w ogóle nieprzetarte miejsca. Wyeksploatowane wycieraczki wydają też charakterystyczny skrzypiący dźwięk.

Przy ich wyborze należy kierować się przede wszystkim zaleceniami producenta. Jeśli kupimy wycieraczki od przypadkowego sprzedawcy czy będziemy sugerować się tylko ceną, może okazać się, że nie przylegają one do szyb, szybko ulegną zużyciu, są za długie lub nie pasują do zapięć. Dodatkowo warto wybierać wycieraczki sprawdzonych producentów, bo mają one wyższy standard. Przed wymianą wycieraczek trzeba koniecznie zmierzyć długość piór w samochodzie, co pozwoli uniknąć ewentualnego błędu przy zakupie.

Fot. Provision
Fot. Provision

Oprócz standardowych, szkieletowych wycieraczek na rynku są także wycieraczki aerodynamiczne (płaskie, bezszkieletowe, aero), których unikatowy kształt gwarantuje niezawodne działanie nawet w trudnych warunkach, czyli kiedy jedziemy z dużą prędkością lub w przypadku silnego wiatru. Są one zbudowane bez zastosowania opraw metalowych. Wkładka gumowa obsadzona jest bezpośrednio w sprężystych listwach pióra i dzięki odpowiedniemu kształtowi pióro stawia mały opór powietrza. Taki kształt gumy oraz brak metalowego szkieletu sprawia, że całe pióro lepiej przylega do szyby.

Konsultacji udzieliła Monika Rozmus z firmy wycieraczki-samochodowe.com.pl.

Źródło: Gazeta Wrocławska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty